סוף סוף כל חברות הסלולר הגדולות פתחו את שירות eSIM עבור לקוחותיהן. הן עושות זאת רק אחרי שמשרד התקשורת דחק בהן: ביקש מידע על מוכנותן לשירות ואיים בנקיטת צעדים. הן משיקות את השירות במהירות, אחת אחרי השנייה כמו אבני דומינו, מה שמעיד על מוכנותן המיידית למרות שנים של תירוצים, עיכובים, התמהמהות וגרירת רגליים.
המשמעות הצרכנית אדירה: עתה אפשר להתנייד בין חברות סלולר בלי לשלם 49.9-29.9 שקל על כרטיס סים פיזי, בלי להמתין לכרטיס סים ובלי להוציא את הכרטיס הקודם ולהפעיל פיזית כרטיס חדש. כל זאת בתנאי שיש לכם מכשיר תומך בטכנולוגיית סים וירטואלי. הניוד כעת פשוט: סורקים קוד QR או מתחברים דרך לינק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סמארטפון עם eSIM
סמארטפון עם eSIM
סמארטפון עם eSIM
(צילום: shutterstock)
רוב החברות כבר סיפקו שירות eSIM בחבילות לחו"ל (בדומה ל-airalo) אבל העדיפו שבארץ הלקוחות ישלמו על סים ויחשבו פעמיים אם להתנייד בין חברות. חלקן השיקו את השירות כבר ב-2019 בשעונים חכמים, אך למרות מוכנות טכנולוגית לא אישרו להשיקו לטלפונים. לפי החברות - הסיבה היא חששות אבטחת מידע. לפי משרד התקשורת - הסיבה היא חשש מתחרות שתיווצר בעקבות מעבר קליל של לקוחות מחברה לחברה. כעת נראה שאת התחרות מניע הרגולטור ולאו דווקא כוחות השוק.
פלאפון הייתה הראשונה להודיע שהשירות נפתח ואחריה חברת HOT שהכריזה אתמול שהשירות ייפתח, אך עוד לא פתחה אותו לצרכנים: "בימים הקרובים HOT תחל להציע חבילות תקשורת בטכנולוגיית eSIM, אפשרות הרכישה תהיה זמינה באתר החברה כבר בימים הקרובים ותהיה זמינה למי שמחזיק במכשיר תומך.
"מבדיקות שערכה החברה עלה כי לכ-35% מסך כל מכשירי הסלולר בישראל תומכים בטכנולוגיית eSIM וכי קצב הגידול השנתי של מכשירים תומכים עומד על כ-25%".
פרטנר, שלה 2.6 מיליון לקוחות (25% מהשוק), הודיעה היום כי גם היא משיקה באופן רשמי שירות eSIM למכשירי סלולר, "דרכו ניתן להתנייד מפרטנר או להצטרף לפרטנר באופן מהיר ומכל מקום, ללא צורך בכרטיס פיזי והמתנה לשליח וללא תשלום נוסף. השירות זמין החל מהיום בתהליך דיגיטלי דרך אתר פרטנר". יחד עם זאת, פרטנר עוד לא מאפשרת את השירות ללקוחות 012 מובייל.
אחריה סלקום הודיעה כי פתחה את שירות ה-eSIM: "מהיום, ההתחברות לכלל החבילות של סלקום, כולל לחבילות 5G PREMIUM החדשות, אפשרית באמצעות אתר האינטרנט, בכל נקודות המכירה של סלקום ודינמיקה ובשירות הלקוחות". אף על פי כן, עבור גולן טלקום אי אפשר להצטרף אונליין עם eSIM אלא רק במוקד השירות הטלפוני. כל זאת למרות שחברות קטנות כמו 019 ו-wecom כבר מציעות את השירות.
השירות גם מאפשר להפעיל שני קווים או יותר על מכשיר אחד. שימו לב משתמשי סמסונג: אם יש לכם שני קווים על המכשיר תהיו חייבים לשמור אחד לפחות עם סים פיזי. לעומת זאת, במכשירי אייפון אין בעיה לתחזק שני eSIM על מכשיר אחד. רוב המכשירים החדשים תומכים בטכנולוגיה, כולל חלק ממכשירי שיאומי, גוגל פיקסל ו-OPPO.
תוכלו לבדוק אם המכשיר שלכם תומך לפי הרשימה הזאת באתר Airalo או באמצעות בדיקה בהגדרות המכשיר.