חברת התעופה אל על חתמה על הסכם עקרונות, לקבלת הלוואה בסך של 130 מיליון דולר מקבוצת הפניקס. בכך נמנעה אל על מהצורך למכור חלק ממועדון הנוסעים שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההלוואה תינתן לחברת הבת של אל על, מועדון הנוסע המתמיד. מועד הפירעון הסופי של ההלוואה יהיה ב-31.12 2027, בריבית שנתית של 5.5% עד 7%. במסגרת ההלוואה, תקבל הפניקס אופציה לרכישת 25% ממניות מועדון הנוסע המתמיד שניתן יהיה לממשן עד מועד פירעון ההלוואה.
1 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Shutterstock)
כבטוחה להלוואה, תשעבד החברה להפניקס את מניות חברת הנוסע המתמיד. בנוסף תידרש אל על למגבלות שונות כגון נטילת הלוואה נוספת, עמידה באמות מידה פיננסיות ועוד, שיקבעו בהמשך.
בשלב זה מדובר בהסכם עקרונות שיישאר בתוקף 90 יום ממועד חתימתו. נזכיר, כי המדינה חייבה את אל על לגייס עוד 100 מיליון דולר כנגד סיוע שניתן לה ולצורך כך למכור חלק ממועדון הנוסע המתמיד עד ה-14.3 2022. זאת במטרה לחזק את הנזילות של חברת התעופה. אי מימוש התחיבויותה של אל על לגיוס הסכום המדובר, יהווה הפרה יסודית של ההסכם עם המדינה, ובמקרה זה תהיה למדינה הזכות להעמיד את הסיוע האחרון שניתן לה בגובה 30 מיליון דולר לפירעון מיידי.
אל על גם התחייבה לגייס 105 מיליון דולר בהנפקת מניות עד ספטמבר 2022. אל על, כפי שמופיע בדו"חותיה הכספיים, נושאת עדיין הערת עסק חי. אל על העדיפה לקחת הלוואה כנגד מניות הנוסע המתמיד על פני מכירתן. עד כה קיבלה אל על מהמדינה סיוע בסך 236 מיליון דולר.