אל על מתקדמת למיזוג עם חברת ארקיע, שבשליטת האחים נקש. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות למיזוג, שמותנה באישור רשות התחרות ובהסכמת העובדים. במידה שיושלם, ארקיע תהפוך לזרוע התיירות - חבילות נופש וטיסות הלואו-קוסט של אל על - במיוחד לאיזור הנופש הפופולארי של הישראלים - אגן הים התיכון.
כזכור, אל על הקימה בעבר את חברת אפ לטיסות לואו-קוסט, שנסגרה, ואילו חברת הבת סאן דור לטיסות מצ'ארטר, חדלה לעבוד בשבת מאז רכש קני רוזנברג את החברה. מיזוג החברות גם יגדיל את צי המטוסים של אלעל. לארקיע שני מטוסי איירבאס. בנוסף, המיזוג יביא לחסכון בעלויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: Gettyimages)
ב-18 באוקטובר דיווחה אל על לבורסה כי החלה במגעים עם ארקיע לבחינת עסקה אפשרית לפיה תרכוש אותה בתמורה להקצאת מניות של החברה לבעלי מניות של ארקיע. אל על נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-600 מיליון שקל, וארקיע מוערכת בכ-100 מיליון שקל. אתמול זינקה מניית אל על ב-6.5 אחוזים, כנראה בעקבות שמועות שדלפו על התקדמות במיזוג. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-67%. הבוקר, בעקבות ההתפתחויות, זינקה מניית החברה בכ-6 אחוזים.
משפחת רוזנברג אמורה להחזיק כ-30 אחוזים מהחברה המאוחדת, ארקיע ב-10-12 אחוזים ואילו השאר בידי הציבור. אם יתרחש המיזוג, רוזנברג יצטרך להתמודד עם סוגיית השבת, שכן ארקיע טסה בשבת, במיוחד בקו בו היא שולטת: ת"א-אילת. אחד מהיתרונות של ארקיע הם שירותי הקרקע.
2 צפייה בגלריה
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע
בכיר באל על אמר ל-ynet כי הדרך למיזוג עוד ארוכה. בין המכשולים, הסכמת עובדי ארקיע המחזיקים במניות החברה, והצורך באישור רשות התחרות, והחשש באל על מהתנגדות של ישראייר למיזוג.
בזמנו התנגדה ארקיע למיזוג שתוכנן בין אל על לישראייר, שלא אושר לבסוף על ידי רשות לתחרות. לאחרונה חתמה אל על על הסכם סיוע חדש עם המדינה ותקבל 43 מיליון דולר נוספים כנגד הזרמה של 12 מיליון דולר ע"י רוזנברג.
מדווח ששלחה אל על לבורסה עולה כי הצדדים יבצעו מאמצים להשלים את העסקה תוך 90 ימים ממועד החתימה על ההסכם המחייב (מזכר ההבנות שנחתם כעת אינו מחייב). אם העסקה לא תושלם בתוך 90 ימים, בתוספת הארכה של 60 ימים, הצדדים יהיו רשאים לסיים את ההתקשרות בהסכם המחייב. גם לאחר ביצוע העסקה, אל על וארקיע יופעלו כמותגים נפרדים כולל הפרדה של צוותי האוויר והתחזוקה שלהם. כמו כן, בהסכם המחייב תיקבע תוכנית עסקית עבור ארקיע כמותג נפרד.