השקל ממשיך להתחזק ובמערכת הכלכלית לא מוציאים מכלל אפשרות שהמשך המגמה תביא בקרוב לראשונה מזה כחצי שנה להתערבות במסחר של בנק ישראל, כדי להגן על רווחי היצוא הישראלי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היום (ג') המשיך האירו לרדת לשפל חדש. המטבע האירופי ירד בעוד 0.2% ושערו היציג נקבע על 3.383 שקלים לאחר שנסחר אף מתחת לכך. הדולר ירד עוד יותר ושער היציג נקבע על 3.307, הנמוך ביותר מחודש אפריל.
1 צפייה בגלריה
שטרות של דולר ושל אירו
שטרות של דולר ושל אירו
שטרות של דולר ושל אירו
(צילום: Shutterstock)
השקל החזק הוא תוצאה של המבצע הצבאי המוצלח בדרום, בניגוד לחששות שיתארך ויגרום נזקים למשק, נתוני העודף הגדול בתקציב והעובדה שגביית המיסים הגבוהה מעידה בניגוד לרוב מדינות המערב שבהן קיים חשש ממיתון, שבישראל אם קיימת האטה בפעילות המשק היא זניחה ביותר.
ביום שני הקרוב יפורסמו מדד המחירים לצרכן ומחירי הדירות ובשני המקרים קיים עניין רב במשק לבחון את מידת ההתייקרויות ומגמת מחירי הדירות. לפי שעה האינפלציה בישראל היא מהנמוכות בעולם (רק בשווייץ וביפן היא נמוכה יותר) ועומדת על 4.4% ב-12 החודשים האחרונים. מחירי הדירות עלו עד כה בקצב של 15.9% אולם בשל הקפאת תוכניות הדיור של הממשלה עקב פיזור הכנסת והשיעור הגבוה של נטילת המשכנתאות קיים חשש שעליית מחירי הדירות טרם נבלמה.
פורסם לראשונה: 09:35, 09.08.22