בית המשפט המחוזי בחיפה אישר היום (א') את הסדר הנושים שהציעו שיר סנדה, מייסדת רשת "שר פיטנס", ובעלה עידן מעטי לנושים שלהם.
מדובר בהצעת הסדר משופרת באופן משמעותי מזו שהוצעה על ידי בני הזוג במקור במאי. השופטת בטינה טאובר קבעה היום כי "ערה אני לחלוטין כי התנהלות החייבים טרם הליכי חדלות פירעון לא הייתה ראויה והותירה אחריה שובל ארוך של נושים ששיעור הדיבידנד שישולם להם הינו מזערי ביחס לשיעור החובות. יחד עם זאת, אי אישור הצעת ההסדר של החייבים אינה עשויה לתרום כעולה מדברי מנהלי ההסדר למי מן הנושים לרבות לא לנושים המתנגדים ולא תסייע כלל להשאת הדיבידנד לנושים.
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן )

"בהקשר זה יש להביא בחשבון את העובדה כי הצעת ההסדר של החייבים (בני הזוג - ל.ד) לאחר שיפורן מביאות בחשבון את כלל נכסי החייבים, מגלמות נתח לא מבוטל מהכנסותיהם של החייבים ואף מקנות לנושים כספים אשר לא מוקנים להם במסגרת הליכי חדלות פירעון אישיים... סבורה אני כי הסדר הנושים שהוצג הינו הוגן, סביר ומיטיב לכלל הנושים לרבות הנושים המתנגדים, ובכל מקרה מימושו יהיה תחת פיקוחם של בעלי תפקיד מיומנים שלהם הכישורים לפקח אחר השלמתו".
עוד ציינה השופטת כי ככל שיאותרו נכסים נוספים משמעותיים שלא גולו על ידי החייבים לא רק שהם יוקנו לקופת ההסדר אלא שאלה יביאו לביטול ההסדר של החייבים. השופטת אף הסמיכה את מנהלי ההסדר, עוה"ד חנית נוב (שיוצגה על ידי עו"ד שני גרינברג) ורו"ח עישאן יאסר לשמש כנאמנים לביצוע ההסדר.
חברת שר פיטנס נקלעה במרץ לחובות של 24 מיליון שקל בין השאר בשל משבר הקורונה ובית המשפט מינה לה נאמנים. כמו כן בשנת 2020, ילדה שיר את בנה השני ובמהלך הלידה תקף אותה חיידק אלים והיא הייתה ימים ספורים אחרי הלידה מורדמת ומונשמת והייתה בין חיים למוות. בתחילת אפריל הרשת נמכרה לגוד פארם מקבוצת רמי לוי. לרשת יש כ-4,000 לקוחות והיא הפעילה 7 סניפים והעסיקה כ-120 עובדים שמרביתם יוצגו על ידי עו"ד אופיר רונן.
מהחלטת השופטת עולה כי סך הכל הוגשו 16 תביעות חוב נגד שיר סנדה בסך כולל של כ-22 מיליון שקל וכן 15 תביעות חוב נגד מעטי בסך כולל של כ-27 מיליון שקל. יש להדגיש כי רוב תביעות החוב נגד החייבים הן בגין חובות של חברת שר פיטנס וכי ביחס לחלק מתביעות החוב לא צורפו מסמכים התומכים בכך שהחובות הם אישיים נגד החייבים, וסוגיה זו תתברר על ידי מנהלי ההסדר במסגרת הכרעות החוב.
עו"ד חנית נוב עו"ד חנית נוב צילום: יוני שניר

במסגרת הצעת ההסדר של שיר סנדה שאושרה על ידי בית המשפט היום, יוקנו בין השאר לקופת ההסדר המקורות הבאים: מחצית מסך של 850 אלף שקל שצפוי להתקבל מחברת גוד פארם בהתאם להתחייבותה במסגרת רכישת המותג "שר פיטנס", מחצית מסך של חצי מיליון שקל שיתקבל מתמורת נכס בחיפה, תשלום של 300 אלף שקל שיועבר ב-60 תשלומים חודשיים של 5,000 שקל כל תשלום, תשלום בגובה של 35 אחוז מכל סכום שיתקבל לאחר תשלום שכ"ט עו"ד והוצאות ניהול ההליך בתביעת רשלנות רפואית נגד ביה"ח איכילוב ומשרד הבריאות, כל סכום ששולם על ידי סנדה בגין עניינים רפואיים והושב לה, תשלום בגובה 20 אחוז מכל הכנסה ברוטו של סנדה העולה על 65 אלף שקל לחודש לתקופה קצובה, תשלום שיועבר על ידי סנדה בסך השווה לשווי 5 אחוז מתוך 15 אחוז (שליש) מהאופציות להן זכאית סנדה בחברת גוד פיטנס במועד ההבשלה הראשון וכספי פוליסת ביטוח לחיסכון, תוכניות חיסכון וקרנות השתלמות (מלבד קופות פנסיה וגמל) בסך כולל של כ-213 אלף שקל.
כמו כן תשלום בגובה 50 אחוז מכל תמורה שתתקבל אצל סנדה בגין השתתפותה בתוכניות ראליטי במהלך 3 שנים מיום אישור הצעת ההסדר.
באשר לבעלה של סנדה, עידן מעטי, הוסכם כי לקופת ההסדר יוזרמו בין השאר מחצית מסך של 850 אלף שקל שצפוי להתקבל מחברת גוד פארם, מחצית מסך של חצי מיליון שקל שיתקבל מתמורת נכס בחיפה, תשלום של 300 אלף שקל שיועבר ב-60 תשלומים חודשיים של 5,000 שקל כל תשלום, כספי פוליסת ביטוח לחיסכון, תוכניות חיסכון וקרנות השתלמות ועוד.
על פי ההסדרים של השניים כל נכס שיתגלה בעתיד אשר לא דווח ואשר יעלה על סך של 200 אלף שקל, לא רק שימומש ותמורתו תועבר לקופת ההסדר, אלא שאף יביא לביטול ההסדר.
הנושים שהתנגדו טענו בין השאר כי אין הלימה בין גובה החובות שיצרו החייבים לבין סכומי התשלומים המוצעים על ידם. יש לציין כי מנהלת ההסדר, עו"ד חנית נוב הבהירה כי הצעות ההסדר של החייבים משקפות לאשורה את מצבת נכסיהם וזאת לאחר שבוצעו על ידי מנהלי ההסדר חקירות ובדיקות אצל מספר גורמים.
עוד ציינו מנהלי ההסדר כי התחייבות גוד פארם להעביר סך של 850 אלף שקל מותנת באישור ההסדרים של שני החייבים. מההחלטה עולה כי שיר סנדה מועסקת בחברת גודפיטנס כמאמנת מקצועית תמורת 25 אלף שקל ברוטו. את בני הזוג ייצגו עורכי הדין לירום סנדה ואלעד חן.
עו"ד אלעד חן, בא כוח שיר סנדה ובעלה, מסר בתגובה לאישור הסדר הנושים כי "לאחר תפירת עסקה ייחודית תוך שמירה על האינטרס המלא של העובדות והמנויות: מכירת פעילות חברת שר פיטנס לקבוצת רמי לוי, התקדמתי לאתגר הבא - תפירת הסדר נושים ייחודי ומותאם לשיר סנדה ועידן מעטי. היו משברים - קריטיים ומדומים. אין הסדרים בלי משברים. בסוף צלחנו את כולם. בהסדרים כאלה, צריך להבין במהירות את הסיטואציה ולמצוא פתרונות יצירתיים. והכי חשוב - לשמור על קור רוח, להאמין ולא להשבר. הסדר הנושים שקיבל תוקף של פסק דין הינו הוגן ומיטיב ומימושו יסייע להשאת הדיבידנד לכלל הנושים".