אפליה על רקע גיל? רשת שופרסל נדרשת להפריש רטרואקטיבית תשלומי קרן השתלמות ל-300 עובדים של שופרסל שהתקבלו לעבודה לאחר גיל 55, ולא קיבלו הפרשות לקרן, בעוד יתר העובדים ברשת כן קיבלו את התשלום. יש לציין כי הדבר התאפשר עד עכשיו בשל סעיף בהסכם השכר עם הוועד וההסתדרות.
הפרשה התחילה במידע שהתקבל בנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה, שפועלת שבמשרד הכלכלה, לפיו עד לשנת 2020 לא הפרישה הרשת עבור קרן השתלמות לאותם עובדים שהתקבלו כאמור לאחר גיל 55.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
הנציבות פתחה בהליך בירור מול שופרסל, שהודיעה כי לאחר ניהול משא ומתן עם הסתדרות המעוף, יוסדר העניין באופן רטרואקטיבי במסכרת הסכם קיבוצי בין הצדדים.
עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה אמרה: "אנחנו פועלים לעודד גיוון תעסוקתי והכלה של קבוצות שונות באוכלוסייה בשוק העבודה. שוק עבודה שוויוני הוא משמעותי ועל כולנו לפעול יחד לקידום הנושא".
על פי ההסכם שנחתם, העובדים הזכאים הם עובדי הרשת כיום ובעבר, שהתקבלו לעבוד אחרי גיל 55 והשלימו שלוש שנות ותק בשופרסל בין התקופה ה-1 באפריל 2015 ל-31 במרץ 2020.
עו"ד פיראס פראג, הנציב האיזורי במחוז חיפה, הוסיף: "קידום שוויון הזדמנויות יכול להיעשות גם בדרך של תיקון ליישום עקרונות השוויון על ידי המעסיקים עצמם. אני מברך את הצדדים על התוצאה החשובה של הסדרה ועיגון זכויות עובדים באופן רטרואקטיבי במסגרת הסכם קיבוצי".