משרד האוצר וההסתדרות חתמו היום (שבת) על הסכם קיבוצי הקובע כי היקף התעסוקה במגזר הציבורי יגדל למקסימום הניתן תחת הנחיות "התו הסגול", החל ממחר ועד לסוף יוני. הכוונה לאותן ההנחיות שתקפות לעבודה במשרדים כמו למשל מרחק בין עובדים, מרחק בין עמדות וכמה אנשים יכולים לשהות בחדר אחד.
ההסכם קובע כי עובדים שעל אף המאמצים לא ניתן יהיה להעסיקם עקב המגבלות השונות, ישהו ב"חלף חל"ת" על חשבן המעסיק - הממשלה, רשות מקומית או חברה ממשלתית, במקום ביטוח לאומי. המעסיק יבצע הפרשות מלאות לקרנות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות. 
1 צפייה בגלריה
תמונה של קובי בר נתן
תמונה של קובי בר נתן
הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההסכם נחתם על ידי הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ובתיאום עם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. לצד הסיכום, המטיב עם המגזר הציבורי ומחזיר למעשה שיעור ניכר מהעובדים, על פי הערכות, המעסיקים במגזר הציבורי יוכלו לבצע שינויים בסדרי העבודה ובמתכונת ההעסקה - שינוי שעות העבודה, הפרדה בין קבוצות וניוד עובדים - מהלכים שבימי שגרה הממשלה לא מצליחה לעשות לאור התנגדות ההסתדרות.
לדברי בר נתן, "ההסכם מאפשר להרחיב את השירותים הניתנים לציבור בשל הגדלת מספר העובדים שחוזרים לעבוד. במקביל, הוא נותן מענה לעובדים שלא ניתן להעסיקם".