גידול של 7.8% בהכנסות קבוצת רמי לוי ברבעון השלישי, שהסתכמו ב-1.74 מיליארד שקל. מכירות רשת המזון רמי לוי בשקמה הסתכמו ב-1.54 מיליארד שקל לעומת 1.47 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-1.5%. למרות העלייה במכירות, הרווח הנקי של רמי לוי נחתך בכמעט חצי (47%), והסתכם ב-23.7 מיליון שקל בהשוואה ל-42.2 מיליון שקל בשנה שעברה. לוי הכריז על חלוקת דיבידנדים בסך 36 מיליון שקל בנוסף לכ-167 מיליון שקל שכבר חולקו השנה.
הפער בין הגידול במכירות הקבוצה (7.8%) למכירות הגידול במכירות ברשת (1.5%) נובע מתרומה בעיקר של מגזרים אחרים של רמי לוי (שם היה גידול של 50% ברבעון), כמו פעילות הסלולר וחברת גוד פארם, שצומחת ופותחת סניפים בקצב מהיר, וכן הפעילות הסיטונאית של חברת הפארמה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
הרווח הגולמי אמנם עלה ב-6.3%, אבל שיעורו נשחק ועמד על 22.5% מהמחזור לעומת 22.83% מהמחזור ברבעון המקביל. לוי מסביר את השחיקה בצורך בהעמקת הנחות כדי לעמוד במוניטין של הרשת בעלת סל הקניות הזול ביותר. לשם השוואה, שיעור הרווח הגולמי של שופרסל עמד על 26.7%, שמלמד על מחירים גבוהים יותר. שיעור הרווח התפעולי של לוי רשם ירידה מסך של 4.2% ברבעון קודם ל-3.6% ברבעון הנוכחי. שופרסל, לדוגמה, סיימה את הרבעון עם שיעור רווח תפעולי בסך 1.6%. הירידה אצל לוי היא כתוצאה מירידה ברווח הגולמי ובעלייה בהוצאות שהסתכמו ב-310 מיליון שקל לעומת 281 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-10% כתוצאה מעלייה בהוצאות שכר, שכר דירה, דמי ניהול וכו'.
לעומת המתחרות רשן לוי עלייה ניכרת בהכנסות, שכן ממוצע הגידול בהכנסות בשוק עמד על 3.32%. לשם השוואה, שופרסל, שפרסמה גם היא את תוצאותיה לרבעון השלישי נמצאת בהפסדים של 96 מיליון שקל, ורשמה ירידה של 0.4% במכירותיה ברבעון וירידה של 2% במכירות בחנויות זהות. יוחננוף רשם עליה של כ-2.5% בחנויות זהות, ובוויקטורי לא היה שינוי.
נתח השוק של המותג הפרטי של לוי עלה ל-22.4% לעומת 19.7% ברבעון הקודם. כמו כן הייתה עליה במכירות האון-ליין של הקבוצה, שהגיעו ל-10.5% מסך המכירות לעומת 9.2% ברבעון המקביל.
המכירות הסיטונאיות של גוד פארם, שלוי מחזיק 50% ממניותיה, רשמה ירידה של כ-20% ברבעון מסך של 18 מיליון שקל ל-14 מיליון שקל. אחת הסיבות להבדלים היא שברבעון הקודם אשתקד מכרה הרשת כמות גדולה מאוד של ערכות לבדיקת קורונה למשרד הבריאות.
יש לציין כי בקופתה של רמי לוי קרוב למיליארד שקל, ואין כמעט חוב פיננסי. רמי לוי היא אחת הרשתות עם האיתנות הפיננסית הגבוה ביותר בשוק המזון.
"האסטרטגיה שלנו להטיב עם הלקוחות ולהעניק להם את הסל הזול ביותר מוכיחה את עצמה עכשיו יותר מתמיד ומובילה לקוחות נוספים לרשת", אמר לוי.