עוד שלב בתוכנית הענק להתחדשות העירונית של מתחם חלמית, הגובל בשכונת עמידר בבת ים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה היום (ג') להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית פינוי בינוי, הכוללת מעל 1,600 דירות חדשות במתחם הממוקם בצפון-מזרח העיר, בגבול עם תל אביב-יפו.
התוכנית, שמקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמנהלת העירונית, משתרעת על שטח כולל של כ-92 דונם, שכיום מצויות בו 400 יחידות דיור בכ-30 מבני מגורים ישנים בני 4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. במסגרת קידום התוכנית נערכו מספר רב של כנסים, מפגשי תושבים וקורסים להכשרת נציגויות בעברית ובאמהרית, בהובלת המנהלת להתחדשות עירונית בת ים וצוות היועצים החברתיים בפרויקט.
1 צפייה בגלריה
תוכנית ההתחדשות העירונית בצפון-מזרח בת ים
תוכנית ההתחדשות העירונית בצפון-מזרח בת ים
תוכנית ההתחדשות העירונית בצפון-מזרח בת ים
התוכנית, שנערכה על ידי משרד אדריכלים HQ, הועלתה לדיון בוועדה במאי השנה וכעת, כאמור, אושרה להפקדה. היא ממוקמת מערבית לנתיבי איילון ובקרבת תחנת רכבת ישראל ותחנת המטרו העתידית בבית החולים וולפסון, דרומית לרחוב המחרוזת וצפונית לרחוב הגיבורים. היא מצויה במרחק של כ-500 מטרים מתחנת "מחרוזת" של הקו האדום וצפויה לכלול לצד יחידות הדיור גם עשרות אלפי מ"ר עבור שטחי תעסוקה, מסחר, ציבור ושטחים פתוחים.
התוכנית כוללת 1,654 יחידות דיור שיוקמו ב-7 מגדלים בגבהים של 25-40 קומות ועוד 13 מבנים בבנייה מרקמית של עד 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-590 יוקצו לטובת דירות קטנות. במגדלים הסמוכים לכיכר תחנת המטרו העתידית ונתיבי איילון ישולבו שטחי תעסוקה בהיקף של 18 אלף מ"ר ו-5,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, שיהוו חזיתות מסחריות לכיוון הכיכר העירונית ולאורך רחובות חלמית והמחרוזת.
כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור בהיקף של כ-70 אלף מ"ר שישמשו בין השאר לטובת הקמת בתי ספר וגני ילדים, 4,600 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים, וכ-22 דונם של שטחים פתוחים. התכנון מאפשר פיתוח שטחים פתוחים ציבוריים מעל לקרקע ושימוש לחניה פרטית מתחת לקרקע, על ידי ניצול גגות המבנים לטובת שימושים ציבוריים וסביבתיים כגון ניהול מי נגר, יצירת אנרגיה סולארית וגינות לשימושים הציבוריים.

"שער כניסה חדש לעיר"

יו"ר הוועדה, ערן ניצן, מסר: "בת ים מתקדמת לעידן של תוכניות התחדשות מתחמיות גדולות. תוכנית חלמית משלבת עשרות אלפי מ"ר של מבני ציבור, בניינים גבוהים של 45 קומות לאורך ציר איילון ובניינים מרקמיים בשכונה עצמה. התוכנית תהפוך את אזור חלמית לאזור מתחדש ומועצם המשלב מגורים מסחר ותעסוקה".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן-אליעזר, הוסיף: "התוכנית מייצרת מתחם אינטנסיבי בעירוב שימושים, התואם את מיקומו האסטרטגי ותומך את רחוב המחרוזת כרחוב פעיל המקשר בין תחנת המטרו לבין התוואי האדום של הרכבת הקלה. כמו כן, התוכנית משפרת את הקישוריות למרקם העירוני הסובב, תוך הוספת רחובות נעימים להליכה ורכיבה על אופניים".
מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, ציין: "תוכנית מתחם חלמית שאושרה כעת להפקדה מחדשת מתחם רחב היקף ומשמעותי מאוד, שיהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר. בת ים ממשיכה גם בשנה זו בתנופת ההתחדשות, והתוצאות כבר ניכרות".