שוק האינטרנט המנומנם מתחמם: אקספון יצאה במבצע לא שגרתי לשבועיים, 39.90 שקל לחודש, למהירות של עד 200 מגה בתשתית בזק, תשתית + ספק. זה מחיר שובר שוק, שמזכיר את מבצעי שוק הסלולר, אבל כנהוג בתשתיות אינטרנט - הוא מוגבל לשלושה חודשים בלבד. מדובר במחיר הפסדי, אבל אחרי אותם שלושה חודשים, התשלום החודשי מזנק ל-89.90 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך, אקספון בעצם העלתה את המחיר החודשי, שכן המחיר בתום שלושת חודשי המבצע גבוה מהמחיר שאקספון גובה היום מלקוחותיה על אותה מהירות על גבי תשתית בזק: 79.90 שקל לחודש למשך שנה ואחרי שנה: 99.90 שקל לחודש. כלומר, חוץ מאותם שלושה חודשים, תשלמו יותר מדי חודש. בסופו של דבר, בחישוב לשנה מדובר בחיסכון של 30 שקל לחודש בלבד. אחרי שנה החיסכון הוא 10 שקלים בחודש, אבל ניתן לצאת מנקודת הנחה שמחירי 200 מגה עוד יירדו כיוון שהשוק הולך לקראת מהירויות גבוהות בהרבה. אקספון מבטיחה שהפעם המחיר החודשי לא יעלה אחרי שנה ושנתיים ב-20 שקל לחודש מדי שנה, כנהוג בתחום.
1 צפייה בגלריה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
שוק האינטרנט מתעורר? אקספון יצאה במבצע לשבועיים
(צילום: shutterstock)
לזה יש להוסיף עלות ממיר: 9.90 שקלים ל-36 חודשים וכן לשלם דמי התקנה של 200 שקל, אם מדובר בלקוחות שאין להם תשתית ADSL של בזק בבית. לקוחות אקספון שרוצים לעבור למסלול הזה, ישלמו משום מה 49 שקל - תשלום חד פעמי דמי מעבר.

ב-HOT מוכרים 200 מגה בזול יותר

אם מתעלמים משלושת חודשי המבצע, 89.90 שקל לחודש זה לא המחיר הנמוך בשוק לספק + תשתית במהירות עד 200 מגה (מהירות העלאה 5 מ"ב). בחברת HOT ניתן להשיג מחירים נמוכים יותר. באתר HOT יש מבצע: תשתית עד 200 מ"ב ב-54 שקל לחודש במקום ב-64 שקל לחודש לשלושת החודשים הראשונים + שובר לאחת מרשתות כלי הבית בשווי 300 שקל. אחר כך המחיר מתייצב על 64 שקל לחודש לשנה ועולה ב-20 שקל אחרי שנה וכן אחרי שנתיים. למחיר הזה יש להוסיף ספק ב-20 שקל לחודש. ראוטר עולה 19.90 שקל לחודש לשנה הראשונה, ומתייקר ב-10 שקלים לחודש אחרי כן.
בבזק מציעים מחירים גבוהים יותר ממחירי אקספון: 99 שקל בחודש לשנה לתשתית בלבד, לא כולל ספק. אחרי שנה המחיר עולה ל-119 שקל לחודש ואחרי שנתיים ל-154.90 שקל לחודש. נתב: 29.90 שקל לחודש, התקנה בעלות 49 שקל.
בזק בינלאומי מציעה 3 חודשים לספק + תשתית ב-69.90 שקל לחודש. אחר כך המחיר מגיע ל-105.9 שקל לחודש למשך שנה ואחרי כן המסלול מתייקר ב-20 שקל לחודש.

העתיד הוא סיבים אופטיים

האם משתלם בכלל לעבור ל-200 מגה כשיש היום בשוק מהירויות מהירות בהרבה? אם משווים את המחיר החודשי של אקספון למחירים אחרים בחברה, המחיר שלה ל-200 מגה לא רחוק מהמחירים שלה למהירויות של חצי גיגה וגיגה. היא מציעה בסיבים אופטיים של חברת אנלימיטד: 99 שקל לחודש לחצי גיגה ו-109 שקל לחודש לגיגה. עלות התקנה: 350 שקל. עם זאת, המחירים האלה רלוונטיים רק למי שיש לו תשתית אנלימיטד בקרבת ביתו.
אקספון פנתה לאחרונה לרשות התחרות ולמשרד התקשורת, בבקשה לקבלת אישור לשיתוף פעולה עם טריפל סי ואינטרנט רימון לגבי הקמת מערך עצמאי משותף לרכש ציוד והפעלת טכנאים, על מנת לשפר עמדות בשוק האינטרנט לקראת המעבר לסיבים אופטיים, שוק שבזק צפויה לשלוט בו אחרי שהודיעה לאחרונה שתפרוס ב-80% משטח מדינת ישראל. סלקום ו-HOT חברו לאנלימיטד ויוצרות עוד כוח חזק מול הספקיות הקטנות ופרטנר היא מתחרה נוספת בספקיות הקטנות, שפורסת סיבים בעצמה ומוכרת בזול.
אקספון אף נמצאת בסכסוך משפטי ועסקי עם בזק. בזק טוענת שאקספון לא שילמה לה על תשתית אינטרנט ואקספון טוענת שבזק לא שילמה לה על באנדל הפוך (חבילת תשתית + ספק שבזק מוכרת).