10 מיליון שקל יחולקו בין 240 חברי קיבוץ מצר, בעקבות מכירת חלק מהפעילות של מפעל מצרפלס שבבעלות הקיבוץ, המתמחה בטפטפות ובמוצרי השקיה. הבוקר (א') הודיע הקיבוץ כי מכר את פעילות חטיבת האינסטלציה הביתית לחברת אינרום בעבור 150 מיליון שקל, במטרה להתמקד בתחום ההשקיה.
רוב התמורה שהתקבלה מהמכירה מיועדת לקופת הקיבוץ: 43 מיליון שקל יועברו להחזר הלוואה והיתרה תשמש עתודה לקיבוץ להמשך פיתוח החברה ורכישה של פעילויות דומות בחו"ל.
1 צפייה בגלריה
מפעל הטפטפות מצרפלס בקיבוץ מצר
מפעל הטפטפות מצרפלס בקיבוץ מצר
מפעל הטפטפות מצרפלס בקיבוץ מצר
(צילום: יאיר שגיא)
מחזור העסקים השנתי של מצרפלס, הספונסרית הראשית של הפועל תל אביב בכדורסל, לאחר המכירה יעמוד על כ-300 מיליון שקל. מרבית תוצרתה נמכרת לייצוא. החברה מעסיקה 200 עובדים ובבעלותה חברות בנות ברחבי העולם.
לדברי עומרי שהם, היו"ר הכלכלי של הקיבוץ, החברה מתכוונת כעת לפתח את פעילותה על ידי רכישות ומיזוגים ובטווח של כ-4 עד 5 שנים לבצע אקזיט נוסף ובמסגרתו למכור חלק משמעותי מאחזקות הקיבוץ בחברה שילך ברובו, שלא כמו המכירה הנוכחית, לכיסי החברים.
הסכום של 10 מיליון השקלים שיחולק כעת בין החברים יעשה בצורה דיפרנציאלית כאשר החברים בעלי הוותק הגדול ביותר יקבלו את הסכום הגדול והחברים הצעירים בקיבוץ יקבלו סכום קטן יותר. לדברי שהם, הפעילות שנמכרה עוסקת בתחום צנרת לבנייה בעוד הקיבוץ רוצה להתמקד בליבת עסקיו - מערכות השקיה וטפטוף לחקלאות.
מצרפלס היא כיום חברת הטפטפות היחידה בבעלות ישראלית-קיבוצית לאחר שנטפים נמכרה לקונצרן מקסיקני ומפעל הטפטפות של קיבוץ נען נמכר לחברה הודית. בנוסף, חברת ריווליס, לשעבר פלסטרו גבת מקיבוץ גבת, נמכרה על ידי קרן פימי לקרן ההשקעות Temasek של ממשלת סינגפור