חברת ריווליס, לשעבר פלסטרו גבת מקיבוץ גבת, נמכרה על ידי קרן פימי לקרן ההשקעות Temasek של ממשלת סינגפור. ריווליס היא חברת הטפטפות מהיחידות שנותרו בבעלות ישראלית, לאחר שהשליטה בנטפים מקיבוץ חצרים נמכרה לחברת מכסיכם (Mexichem) ממקסיקו וחברת נען ג'יין מקיבוץ נען נמכרה לבעלות מלאה של ג'יין ההודית. מכירת ריווליס מתבצעת חמש שנים לאחר שנרכשה על ידי קרן פימי במחיר של 57 מיליון דולר בלבד, כשהרווח של פימי מהמכירה הוא יותר מ-200 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עבור Temasek, שמנהלת השקעות בלמעלה מ-200 מיליארד דולר, זו תהיה חברת ההשקיה הראשונה שבבעלותה והיא תפעל תחת חטיבה של איכות סביבה וקיימות. יצוין, כי ממשלת סינגפור משקיעה משאבים רבים בשנים האחרונות בתחום ביטחון המזון ואף מעסיקה יועצים ישראלים בנושא.
1 צפייה בגלריה
   מפעל ריווליס במקסיקו
   מפעל ריווליס במקסיקו
מפעל ריווליס במקסיקו
(צילום: ריווליס)
מפעל הטפטפות של פלסטרו גבת פעל מאז 1966 בבעלות הקיבוץ. בשנת 2008, ועל רקע המוניטין של ישראל כמובילה עולמית בתחום ההשקיה בטפטפות, קיבל הקיבוץ הצעה מחברת ג'ון דיר, מענקיות הציוד החקלאי ויצרנית קומביינים וטרקטורים, שרצתה להקים גם חברת השקיה מהגדולות בעולם.
ג'ון דיר השקיעה במהלך שכלל רכישת חברות השקיה נוספות בחו"ל כחצי מיליארד דולר, נכשלה והחליטה לצאת מהתחום. היא מכרה את הבעלות חזרה לידיים ישראליות - לקרן פימי שביצעה בחברה מהלך השבחה מורכב שכלל התמקדות בפעילות רווחית (סגירת המפעל בסין, חיזוק היצור בישראל, הקמת מרכז פיתוח בישראל ועוד). כיום ריווליס מפעילה שני מפעלים בקיבוץ גבת וכרמיאל ו-15 מפעלים ברחבי העולם. היקף המכירות השנתי עומד על כ-400 מיליון דולר והיא מעסיקה 2,000 עובדים, מהם 300 בישראל.
החברה נוהלה והושבחה על ידי גילון בק, שותף בכיר בפימי, ויו"ר ריווליס והמנכ"ל ריצ'רד קלפהולץ שישאר בתפקידו.