שוב סוער באל על. לאחר פגישה של ועד הטייסים בראשות ניר ראובני עם מנכ"ל החברה גונן אוסישקין שהסתיימה בפיצוץ, בוטלה טיסת אל על שהיתה אמורה לצאת היום (ד') לניו יורק והנוסעים הועברו לטיסת יונייטד. כמו כן בוטלה טיסה שהייתה אמורה להמריא לפריז וטיסת מטען נוספת וגם טיסות מטען שמתוכננות לימים הקרובים. זאת משום שטייסי החברה סירבו לאייש את הטיסות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בפגישה בין השניים טען ראובני, כי ההסכמים שחתמו עם ההנהלה לא כובדו לרבות הסדרי ביניים שבוטלו לדבריו באופן חד צדדי. מנכ"ל החברה גונן אוסישקין הודיע לטייסים שאינו יוכל להיענות לבקשותיהם על הסכמי העבודה שנחתמו איתם דבר שמעמיד בסימן שאלה את לוח הטיסות של החברה.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
בימים האחרונים מוציאה אל על טיסות מטען רבות ליעדים ברחבי העולם ואף טיסות נוסעים מיוחדות בעיקר לארה"ב ופריז. מדי כמה ימים, כך ציין בכיר בחברה, נפתחת במערכת החברה אפשרות לטייסים לשבץ עצמם לטיסות אולם במהלך היומיים האחרונים אין הענות מצד הטייסים כך שנראה כי קבלו הוראה מלמעלה.
כתוצאה מהתנהלות הטייסים, הודיעה ההנהלה לטייסים כי במידה ולא יאיישו את המטוסים, תאלץ החברה להתאים את פעילות הטייסים לעבודה בפועל דבר שיוביל לכך שרבים מהם יוצאו לחל"ת. בחברה ציינו כי מטוסים שישובו מפעילות בחוץ לארץ יישארו על הקרקע מאחר וטרם נמצאו צוותים שיטיסו אותם.
בעקבות פיצוץ השיחה עם המנכ"ל, הוציא הוועד מכתב שבו נאמר כי "הוועד עומד על כיבוד ההסכמים מצד ההנהלה, לרבות הסדרי הביניים שסוכמו ובוטלו חד צדדית, שנועדו לסייע לחברה לצלוח את התקופה הקשה. המנכ"ל הודיע לטייסים, כי אינו מסוגל להיענות לבקשתם. לאור כל אלה, ולאחר שהנהלת החברה לא כיבדה גם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד לפני פחות מחודש, לוועד לא נותר אלא להגיע למסקנה, כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה".
עוד נכתב, כי "לצערם של הטייסים, בעלת החברה לא מסוגלת לפגוש את מתווה החילוץ הנדיב מצד האוצר, היא אינה מסוגלת להגיע להסכמים עם העובדים, ואינה מסוגלת להנהיג את החברה בשעה זו. חברת אל על, המוביל הלאומי של ישראל, זקוקה להזרמת הון אם מהבעלים הקיימים או מבעלים אחרים, שיהיו מסוגלים להנהיג את החברה ולצלוח את משבר הקורונה. טייסי אל על יעמדו לצידם ויסייעו לכל מי שיפגינו את המסוגלות הזאת".
ועד הטייסים הוא האגוז הקשה ביותר לפיצוח מבין ארבעת הוועדים של אל על (עם ועד צוותי האוויר והדיילים כבר נחתם הסכם). ועד הטייסים דורש כי תמורת הוויתורים בשכר ובתנאי עבודה הנדרשים ממנו בהסכם העבודה החדש ובתוכנית ההבראה שהציב האוצר לאל על כתנאי לסיוע, הם יקבלו אופציות למניות שניתנות למימוש, כאשר אל על תחזור לפסי רווחיות. הדרישה נענתה בשלילה על ידי אל על.
לאחרונה הוחלף ראש ועד הטייסים בקברניט ניר ראובני שגישתו מיליטנטית יותר ובעקבותיה גברו ההתקפות על בעלי אל על שלא מזרימים הון לחברה. בנוסף הביע ועד הטייסים תמיכה במתווה האוצר להנפקת זכויות במסגרתו השליטה באל על תעבור לידי המדינה. עד כה מתוך 650 טייסי אל על הוחזרו לעבודה רק 110 טייסים.
מהחברה נמסר בתגובה: "חברת אל על נמצאת בתהליך מתקדם לסיכום מתווה סיוע המדינה באחד משני המתווים המוצעים. תנאי יסוד לקבלת המתווה הוא חתימה על הסכם התייעלות עם העובדים. להנהלת אל על חשוב לעשות הכול על מנת לעמוד בדרישות הממשלה ולהיערך באופן מדורג לחזרה לפעילות".
פורסם לראשונה: 18:04, 30.06.20