תוכנית מחיר למשתכן בדרך לסופה, אבל להגרלות ההמשך הספיקו להירשם 17,016 זכאים. נראה שמשקי הבית מנצלים את ההזדמנות לקחת חלק בתוכנית הדיור המוזל בטרם תבוטל סופית ולא ממש מתרגשים מנגיף הקורונה. על פי נתונים שפרסם היום (א') משרד הבינוי והשיכון, הסתיימה ההרשמה ל-28 הגרלות המשך שיפורסמו בסוף החודש, הכוללות 790 יחידות דיור.
הפרויקטים צפויים להיבנות ב-13 יישובים: אור יהודה, אשקלון, בית שמש, גדרה, יבנה, מצפה רמון, נהריה, נתיבות, נתניה, פרדס חנה-כרכור, קריית ביאליק, קריית גת וקריית מוצקין. מתוך כלל הזוכים, 450 משקי בית היו מסדרה א' (כלומר הזכאים שהצטרפו לראשונה לתוכנית ב-2015), נתון שיכול להעיד על כך שמרבית זכאי סדרה א' כבר מיצו את זכייתם בהגרלות. 1,470 זכאים מסדרה ב' נרשמו ולא פחות מ-13,636 זכאים סדרה ג' ינסו את מזלם יתחרו על פחות מ-800 דירות בסבסוד ממשלתי.
3 צפייה בגלריה
מחיר למשתכן בשכונת גליל ים הרצליה
מחיר למשתכן בשכונת גליל ים הרצליה
פרויקט מחיר למשתכן
(צילום: עמית שעל)
בנוסף, נרשמו להגרלות 1,460 משפרי דיור (כלומר מי שיש שברשותו דירה והוא מעוניין למכור אותה כדי לרכוש נכס חדש). על פי משרד השיכון, היישובים המבוקשים ביותר בהגרלה הם יבנה עם 5,793 נרשמים, אור יהודה עם 5,276 נרשמים ובית שמש עם 4,220 נרשמים. מדובר בהגרלות שנפתחו בעקבות הגרלות שכבר התקיימו לאותם הפרויקטים ועדיין נותרו בהן דירות ללא זוכים.
במשרד מציינים כי ניתן היה להירשם למספר הגרלות ללא הגבלה משום שמדובר בהגרלות המשך. בין השאר המטרה היא למצות את סך יחידות הדיור בפרויקטים עבור זכאים, ולכן בפועל היו יותר מ-76,600 הרשמות להגרלות. עד כה זכו בהגרלות כ-78 אלף משקי בית, מהם 29 אלף בני מקום ב-86 יישובים ברחבי הארץ. 9,500 יחידות דיור כבר אוכלסו, 1,700 דירות קיבלו טופס 4 (טופס אכלוס) או בהליך בקשה לטופס 4, 57,096 דירות קיבלו היתר ומעל ל-36 זוכים כבר חתמו על חוזה מכר.
שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, שכאמור אינם תומכים בהמשכה של התוכנית ציינו היום כי ההיענות הגבוהה מצד אלפי בתי אב להשתתף בהגרלות מוכיחה שיש מחסור גדול בפתרונות דיור ובצורך מעשי ומיידי לדיור בר השגה.
אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר במשרד השיכון וממקדמי התוכנית בפועל, הוסיף כי "הזכאים ממשיכים להביע אמון ולהשתתף גם בהגרלות ההמשך. ההגרלות ממשיכות להתבצע בכל רחבי הארץ תוך מתן מגוון דירות לקהלים שונים מנהריה דרך פרדס חנה כרכור, נתניה, יבנה, אור יהודה, בית שמש ועד מצפה רמון. מדי שבוע מאוכלסים זוכים דירות של פרויקטים בתוכנית ברחבי הארץ".