עם סיום מבצע "שומר החומות", משרד האנרגיה הישראלי הורה היום (ו') לחברת שברון להפעיל מחדש את אסדת תמר שמול חופי ישראל.

משברון נמסר הבוקר: "משרד האנרגיה הורה לנו לחדש את הפעילות באסדת תמר שלחופי ישראל. ביטחון עובדינו והמתקנים נמצאים בראש סדר העדיפויות".
1 צפייה בגלריה
אסדת תמר
אסדת תמר
אסדת תמר
(צילום: רויטרס)
שברון, שמפעילה את אסדת הגז תמר, הודיעה בשבוע שעבר כי השביתה את פעילות האסדה בהתאם להנחיות שהתקבלו ממשרד האנרגיה הישראלי. לפני השבתת הפעילות, הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי ירתה לעבר אסדת הגז מול חופי אשקלון. במשרד האנרגיה הבהירו אז כי ההחלטה להשבית את האסדה לא קשורה לדיווחים על התקיפה.
"בהתאם להוראת שהתקבלו ממשרד האנרגיה, השבתנו את הפעילות של אסדת תמר", נמסר מטעם הדוברות של חברת שברון ביום רביעי. "העדיפות העליונה של שברון היא בטיחות האנשים, המתקנים והסביבה בקהילות בקרבן אנו פועלים. שברון עוקבת אחר המצב ומתמקדת בבטיחות ובמהימנות של הספקת הגז לטובת השוק הישראלי המקומי ולטובת הלקוחות האזוריים שלנו".
מלשכת שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, נמסר בהתייחס להשבתה כי "שר האנרגיה הורה להפסיק את פעילותה של אסדת הגז תמר, על מנת לנקוט במשנה זהירות. השר עשה כן בתוקף סמכותו, ולאחר שנועץ עם גורמי ביטחון ועם מומחים במשק האנרגיה. במקביל ננקטו צעדים שונים כדי להבטיח את המשך אספקת הגז לתחנות הכוח למפעלי תעשייה ברחבי הארץ, ולא צפויה שום הפרעה לאספקת החשמל בישראל. למען הסר ספק אין שום קשר בין החלטת השר שהתקבלה אתמול אחר הצהריים לבין הפרסומים העכשוויים".
בעוד שאסדת תמר הייתה סגורה באופן זמני, שברון המשיכה להפיק גז טבעי באמצעות אסדת לוויתן.