חברת שברון, שמפעילה את אסדת הגז תמר שלחופי ישראל, הודיעה היום (רביעי) כי השביתה את פעילות האסדה בהתאם להנחיות שהתקבלו ממשרד האנרגיה הישראלי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוקדם יותר היום הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי ירתה לעבר אסדת הגז מול חופי אשקלון. במשרד האנרגיה הבהירו כי ההחלטה להשבית את האסדה לא קשורה לדיווחים על התקיפה.
1 צפייה בגלריה
אסדת הגז תמר
אסדת הגז תמר
אסדת הגז תמר
(צילום: רויטרס)
"בהתאם להוראת שהתקבלו ממשרד האנרגיה, סגרנו השבתנו את הפעילות של אסדת תמר", נמסר מטעם הדוברות של חברת שברון. "העדיפות העליונה של שברון היא בטיחות האנשים, המתקנים והסביבה בקהילות בקרבן אנו פועלים. שברון עוקבת אחר המצב ומתמקדת בבטיחות ובמהימנות של הספקת הגז לטובת השוק הישראלי המקומי ולטובת הלקוחות האזוריים שלנו".
מלשכת שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, נמסר: "שר האנרגיה הורה להפסיק את פעילותה של אסדת הגז 'תמר' אתמול בשעות אחר הצהריים, על מנת לנקוט במשנה זהירות. השר עשה כן בתוקף סמכותו, ולאחר שנועץ עם גורמי ביטחון ועם מומחים במשק האנרגיה. במקביל ננקטו צעדים שונים כדי להבטיח את המשך אספקת הגז לתחנות הכוח למפעלי תעשיה ברחבי הארץ, ולא צפויה שום הפרעה לאספקת החשמל בישראל. למען הסר ספק אין שום קשר בין החלטת השר שהתקבלה אתמול אחר הצהריים לבין הפרסומים העכשיוויים".
בעוד שאסדת תמר סגורה באופן זמני, שברון ממשיכה לייצר גז טבעי באמצעות אסדת לוויתן. "אנחנו ממשיכים לספק גז מלוויתן, ועובדים עם לקוחותינו ועם הגופים הרגולטוריים הרלוונטיים על מנת לוודא שהספקת הגז נמשכת באופן בטוח ואמין", נמסר מהחברה.