אילת "איבדה" את המקום הראשון בטבלת הערים עם שיעורי האבטלה הגבוהים ביותר, כפי שהיה בכל החודשים האחרונים, שבהם ענף התיירות היה מושבת עד אחרי הסגר השלישי. שיעור האבטלה בעיר ירד ב-26% בחודש מרץ, השיעור הגבוה ביותר שנרשם במהלך חודש אחד ובהשוואה ליישובים אחרים. את מקומה בראש הטבלה של דורשי העבודה הבלתי מועסקים תפסה העיר נצרת, עיר תיירות גם היא, עם 26.7%. כאשר אחריה צועדת עוד עיר ערבית, אום אל פאחם, עם שיעור אבטלה של 26.5%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ב-42 ערים בישראל חלה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי העבודה במהלך חודש מרץ. אילת, כאמור, במקום הראשון עם ירידה של 26% והרחק מאחוריה מדורגת מודיעין, עם ירידה של 10% בשיעור דורשי העבודה. 20 מבין 42 הערים הן ערים ממרכז הארץ ובהן תל אביב, גבעתיים, רמת גן, הוד השרון, רמת השרון, רעננה וראשון לציון, ורק 14 מהן הן ערים מהצפון או מהדרום (10 מהצפון ו 4 מהדרום). מגזרית, ישנן רק ארבע ערים חרדיות, שלוש ערים מעורבות ועיר ערבית אחת בלבד, שפרעם, שחלה ירידה של 5%.
1 צפייה בגלריה
אילת קניות
אילת קניות
קניות באילת
(צילום: אוראל כהן)
עוד עולה מהנתונים שפרסם שירות התעסוקה, כי 13 מבין 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן ערביות, מעורבות, חרדיות או בעלות שיעור גבוה של חרדים או ערבים.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו לאורך המשבר כי מי שייפגעו ממנו יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך. בשנים האחרונות שקדמו למשבר, הגענו באמצעות תכנית מעגלי תעסוקה להישגים משמעותיים מאוד בהעלאת שיעורי התעסוקה בקרב מרוויחי השכר הנמוך. כעת, דווקא עם חזרת המשק לשגרה, הישגים אלו נתונים בסכנה וכדי להבטיח ולעודד את חזרת מרוויחי השכר הנמוך מחדש לעבודה, עלינו לקדם מדיניות של חיזוק ההון האנושי, עידוד תעסוקה והעמדת רשת ביטחון אפקטיבית שאינה מהווה חסם בפני חזרה לעבודה"