ברקע העלייה בשווקי העולם בעקבות המירוץ אחר חיסון לקורונה, גם המסחר בת"א ננעל היום (ד') בעליות שערים: מדד ת"א 35 קפץ ב-2.3%, ת"א 125 עלה ב-2.6%. ההשקעה של אדם נוימן העלתה את שגריר ב-33.5% במחזור של פי 90 מהממוצע.
עוד בלטו במסחר היום: טבע עלתה ב-7.9%, לאומי ב-3.4%. מדד הנפט והגז המריא ב-3%, על רקע הירידה החדה במלאים בארה"ב: אנרג'יאן קפצה ב-7.6%, דלק קידוחים ב-6.6%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
דרמה בקבוצת דלק: כלכליסט מדווח הבוקר שיצחק תשובה, בעל השליטה בחברה (57%), פנה למחזיקי האג"ח הגדולים שלה בבקשה לדחות לספטמבר גיוס הון של 163 מיליון שקל, שהחברה אמורה לבצע עד סוף החודש.
הממונה על שוק ההון משה ברקת מזעזע את חברת מגדל ואת בעל השליטה בה שלמה אליהו. כלכליסט מדווח כי ברקת הודיע אתמול בשעות הערב לאליהו כי הוא דורש ממנו לצמצם את מעורבותו בחברה. אליהו משמש כיום גם כיו"ר מגדל אחזקות וגם כדירקטור בחברה־הבת מגדל ביטוח — שהיא החברה התפעולית.
ברקת הודיע לאליהו כי עליו לבחור באיזה משני התפקידים הוא מעוניין להישאר. אם יחליט להישאר יו"ר מגדל אחזקות יצטרך בעל השליטה להתפטר מתפקיד הדירקטור במגדל ביטוח, וכן להימנע מכל התערבות בענייני חברת הביטוח. אם יחליט להישאר בכהונתו כדירקטור במגדל ביטוח, ברקת קובע כי אליהו לא יוכל עוד להמשיך לשבת במשרדי מגדל, ויהיה עליו לפנותם ולעבור למשרדים אחרים מחוץ למתקני החברה.

עדכון המדדים

פרשן כלכליסט אורי טל טנא על עדכון המדדים המתקרב: "המועד הקובע לעדכון המדדים יהיה מחר בנעילת המסחר. ועדיין יש אי ודאות לגבי עדכון הרכב מדד ת"א 35. החלק הוודאי הוא שלמדד ייכנסו אופקו, אנרג'יקס, מטריקס, מיטרוניקס, סאפיאנס ונובה. מהמדד יצאו בודאות קבוצת דלק, בזן, החברה לישראל, פתאל, זזית גלוב ודלק קידוחים.
"סימן השאלה הגדול הוא האם הפניקס תשאר במדד ת"א 35. לצורך הישארות במדד על המניה להיות מדורגת במקום ה 39 לפחות בין המניות העונות לתנאי המדד. הדרוג מתבסס על ערך השוק הקובע - ממוצע מחירי המניה מה-5 ביולי ועד ה-16 ביולי, כפול כמות המניות הרשומות ב-16 ביולי. כדי שהפניקס תשאר במדד היא צריכה שערך השוק הקובע שלה יהיה גבוה משל קנון ושל אודיוקודס (ואז היא תדורג 39).
"כעת לקנון פער קטן מעל להפניקס, אך פער זה נמוך ביותר, ויתכן שייסגר עד מחר בערב. הפניקס פתחה פער קטן מעל לאודיוקודס, אך גם פער זה עלול להסגר. לכן, השינויים במחירי מניות הפניקס, קנון ואודיוקודס היום ומחר יקבעו אם הפניקס תשאר במדד או שתצא ממנו. אם הפניקס תצא מהמדד, על המקום שיתפנה יתמודדו קומפיוג'ן ופורמולה. לקומפיוג'ן יתרון קל על פני פורמולה מבחינת ערך השוק הקובע שלה, אך פער קטן זה יכול להמחק עד מחר בערב".
הבורסה בת"א נפתחה הבוקר לאחר הנעילה הירוקה שנרשמה אמש בניו יורק: דאו ג'ונס עלה ב-2.1%, נאסד"ק עלה ב-0.9% ו-S&P 500 טיפס ב-1.3%: הבוקר באסיה - מדד ניקיי עולה ב-1.1%, האנג סנג יורד ב-0.5%, שנגחאי יורד ב-1.4%.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה שלילית: מדד ת"א 35 איבד 1.3% ות"א 125 מחק 1.2%. ת"א בנקים נסוג ב-1.8%, דיסקונט נחתך ב-2.9%. עוד בלטו: אל על צללה ב-5.6%, לייבפרסון צנחה ב-9.4%, או.פי.סי קפצה ב-7.3%, דלק קידוחים טיפסה ב-4.3%, אלקטרה צריכה זינקה ב-7.4%.
פורסם לראשונה: 10:14, 15.07.20