לאחר יותר משנה של משא ומתן בין הצדדים, הראל ויזל, בעלי השליטה בקבוצת פוקס, במגעים מתקדמים לקבלת זכיון לרשת ההמבורגרים האמריקנית שייק שאק. הרשת עובדת בשיטת הזכיינות, ובמזרח התיכון, בייחוד בארצות ערב, הזיכיון להפעלתה ניתן לאחת מחברות ההשקעות הגדולות באבו דאבי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החזון של ויזל להיכנס לתחום המסעדנות, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet לפני כשנה וחצי, הוא חלק ממדיניות פיזור הסיכונים שנוקט ויזל להקטנת התלות בענף האופנה, ולאחר שזיהה את טרנד המזון המהיר והאכילה מצוץ לבית שצומח בשנים האחרונות והצורך של הקניונים להכניס עסקי עסדה על חשבון עסקי אופנה למתחמיהם.
2 צפייה בגלריה
סניף שייק שאק בארה"ב
סניף שייק שאק בארה"ב
סניף שייק שאק בארה"ב
(צילום: shutterstock)
ביולי 2020 פורסם כי בעקבות הקורונה והמשבר בענף המסעדות, בוטלו כל התוכניות להביא לארץ מותגים בינלאומיים של רשתות מזון מהיר, בהן גם רשת ההמבורגריות שייק שאק. זאת לאחר שכמה חודשים לפני כן פורסם כי ויזל בשותפות עם המסעדנים האחים ירזין היו במגעים להביא לארץ שני מותגים נחשקים: רשת בתי הקפה סטארבקס ורשת ההמבורגרים הלוהטת מניו יורק שייק שאק.
2 צפייה בגלריה
הראל ויזל על רקע חנות פוקס
הראל ויזל על רקע חנות פוקס
הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס
( יובל חן, דימה טליאנסקי)
שייק שאק נחשבת לרשת המבורגרים מצליחה בארה"ב, והיא מוכרת גם להרבה ישראלים מהביקורים שלהם בניו יורק. הרשת נסחרת בוול סטריט בשווי של למעלה משני מיליארד דולר.
את הרשת ייסד דני מאייר, שמכר נקניקיות גורמה בפארק מדיסון בניו יורק. ב-2004 הקים את שייק שאק, שמפעילה כיום 250 סניפים בעולם. הרשת מציעה תפריט מצומצם יחסית של המבורגרים בשלל רטבים ותוספות, מילקשייקים, נקניקיות וצ'יפס.
הרשת אטרקטיבית מבחינת קבוצת פוקס, שמתכננת להפעילה בשיתוף פעולה עם המסעדן יורם ירזין, גם מכיוון שהיא נחשבת לשוכרת הגדולה בקניונים ולבעלת השפעה על בעליהם - יתרון כשמדובר במציאת לוקיישנים טובים בקניון למותגי מזון חדשים. במיוחד לאחר שנת הקורונה שפגעה בקניונים, ראשי הקניונים מחפשת מותגים חדשים וטרנדיים כדי למשוך קהל ולהציע אטרקציות חדשות, כשבין היתר המגמה היא כאמור להרחיב את עסקי המזון על חשבון עסקי האופנה.
לפי קבוצת פוקס, היא בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. "אם וככל תחול התפתחות בנושא, החברה תדווח כנדרש על פי דין", נאמר בהודעה לבורסה.