אלדד פרי מקבוצת הנדל"ן אלדד פרי יסכים להליך הבראה לקבוצה לצורך המשך פעילותה ומינוי נאמן לקבוצה בעל אוריינטציה של הבראה בנדל"ן. זאת במסגרת הקפאת הליכים של 90 יום. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קבוצת אלדד פרי צפויה להודיע היום לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות ד"ר שלמה נס ועו"ד שי גליקמן ממשרד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס ועמית גרוס ושות', כי מתגבשת הסכמה בינה לחברת גמי וחיים שהגישה את הבקשה למינוי נאמן באמצעות עו"ד רונן נאוי ועו"ד יריב שי ישינובסקי, בטענה לחוב של 218 מיליון שקל כלפיה, וכן לבין הכנ"ר.
3 צפייה בגלריה
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
לפי ההסכמה המתגבשת, קבוצת אלדד פרי לא תגיב לבקשה שהוגשה למינוי נאמן, למרות שיש לה טענות כנגדה ותסכים שתינתן הקפאת הליכים וימונה נאמן שיעבוד עם הנהלת החברה ויוביל אותה להמשך עבודה תקינה. חברת גמי וחיים הסכימה להעמיד מימון ראשוני בסך שלושה מיליון שקל לטובת הפעלת החברה.
גורם המקורב לתיק אמר כי "פה לא יחזור מקרה של ענבל אור. המטרה לא ללכת למריבות מיותרות עכשיו לטובת כולם, ולכן פרי הסכים ללכת למהלך ולגנוז את טענותיו".
הכנ"ר יציע שמות של מועמדים לנאמן להחלטת בית המשפט. בבקשה לבית המשפט טענה גמי וחיים כי הלוותה לקבוצה בשנה האחרונה "על סמך מצגי שווא למעלה מ-218 מיליון שקל", ולטענתה היא חייבת כ-300 מיליון שקל לנושים אחרים. בעזרת עו"ד אחיעד הראל ממשרד סחאי-הראל ועו"ד שי פיאדה ממשרד פיאדה, ליבוביץ-מאיר המתמחים בחדלות פירעון, הכנו מדריך לרוכשים.
מהי משמעות הבקשה שהגישה הנושה? עו"ד פיאדה: "לייצר מנגנון פיקוח מטעם ביהמ"ש, שיבחן את מצב החברה ופעילותה בדגש על נכסיה מול חובותיה. ביהמ"ש יכול למנות בעל תפקיד עם סמכויות רבות, אפילו עד הפקעת סמכויות בעלי המניות והמנהלים והעברת הניהול לבעל התפקיד ולממונה".
האם אופציה של הקפאת הליכים רלוונטית? עו"ד הראל מציין שהקפאת הליכים יכולה להיות רלוונטית, והיא אפילו אפשרות סבירה: "די בכך שהחברה מצויה בחדלות פירעון תזרימית על מנת שיינתן כנגדה צו פתיחת הליכי חדלות פירעון, והשאלה אם מדובר יהיה בצו פירוק או שיקום תלויה באפשרות שתניב תועלת מירבית לנושי החברה, תוך תשומת לב לרוכשי הדירות". גם עו"ד פיאדה סבור כי "האופציה רלבנטית ואף רצויה לתקופה מוגבלת, עד לבחינת מצבה של החברה ועל מנת לגבש את הפיתרון המיטבי בנסיבות כלפי הנושים ובכלל".
רכשנו דירות מהקבוצה. מה מצבנו המשפטי? עו"ד פיאדה: "תלוי בנסיבות הרכישה, לרבות מצב התשלומים, בטוחות (אם קיימות), מצב הפרויקט ועוד. לפי רוב, הבטחת זכויות רוכשים מקבלת חשיבות אצל בעל התפקיד הממונה וביהמ"ש. אם אין בטוחות בדמות שעבודים, יש סדרי נשייה לפי דין בבחינת חלוקת הנכסים לנושים. קיים חשש שייוותרו נושים שלא יקבלו את כספם, ובכללם רוכשים".
איך אנחנו הרוכשים יכולים לדאוג לכסף שלנו? עו"ד הראל: "בשלב זה רוכשי הדירות אינם יכולים לעשות הרבה. רוכשים שקיבלו ערבויות חוק מכר מוגנים. רוכשים שלא קיבלו ערבויות, מצבם תלוי בהחלטת בית המשפט אם להמשיך להפעיל את החברה וביכולת הנאמן להשלים את הפרויקטים גם במחיר של דרישת תשלום נוסף מרוכשי הדירות, אם ימונה בעל תפקיד".
3 צפייה בגלריה
עו"ד אחיעד הראל
עו"ד אחיעד הראל
עו"ד אחיעד הראל
(צילום: עמית שעל)