בית משפט השלום בהרצליה קבע לאחרונה שחברת "תל אביב 17" תפצה בכ-100 אלף שקל בליין כששבר את אפו במועדון שבבעלותה כשנתקבל בקיר זכוכית. השופטת ליעד שגב קבעה שהיה במקום מפגע בטיחותי.
התובע סיפר שהתאונה אירעה ב-3:00 לפנות בוקר. לדבריו, בעודו רוקד להנאתו רצה להגיע לרחבה אחרת דרך מה שנראה היה כמעבר בין המתחמים, אך התברר בדיעבד כקיר זכוכית. הוא שבר וחתך את אפו ונחבל בידו.
לטענת התובע, כתוצאה מהתאונה נגרמה לו פגיעה משולבת, תפקודית ואסתטית. לדבריו, הוא סובל מחסימה של הנשימה, מנחירות, ומעיוות בצורת האף.
החברה הכחישה את האירוע וטענה שהתובע נפגע בנסיבות אחרות ומנסה להפיל עליה את האשמה. היא הוסיפה כי גם בהנחה שהתובע נפצע במועדון, הוא היה צריך להיזהר ולשים לב לצעדיו. לדבריה, מעולם לא אירעה תאונה דומה במתחם. בנוסף היא הכחישה את הנזק וטענה שלתובע נגרמה בליטה קטנה בגשר האף שאינה משפיעה על מעבר האוויר.
אבל השופטת ליעד שגב קיבלה את גרסת התובע והבהירה כי מכלול הראיות תומך בעדותו כי שהה במקום בזמן התאונה. היא ציינה כי צילומים שהגיש וכן האופן בו תיארו הוא וחברו את האירוע תומכים במסקנה שהפגיעה אירעה בעת שהותו במועדון. "הנתבעת לא הראתה טעם מדוע יטפול התובע דווקא עליה נזק שאירע לו בנסיבות אחרות", כתבה.

1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עוד נקבע כי החברה הפרה את חובות הזהירות שלה כלפי התובע והתרשלה. מהתמונות עלה כי המועדון כולו רווי בקירות זכוכית המפרידים בין הרחבות: "עולה התהייה אם כלל סביר הוא כי במקום אשר בדרך כלל שורר בו חושך, אורות עמומים ומתחלפים, יפרידו קירות שקופים בין מתחם למתחם ובין רחבה לרחבה".


בפסק הדין נכתב כי על המועדון לאפשר למבקרים בו בילוי נקי ממכשולים, גם במצב של גילופין או שכרות. "המועדון לנקוט אמצעי זהירות מוקפדים יותר המותאמים למי שעיניו אינם בראשו בכל רגע נתון", ציינה השופטת. היא קבעה כי היה על בעלי המועדון לסמן את הקירות המועדים באופן שניתן יהיה להבחין בהם גם כשהמקום חשוך ורועש.
באשר לנזק, השופטת מינתה מומחה רפואי וקיבלה את חוות דעתו שלפיה התובע נותר עם נכות של 10% בגין שינוי בצורת האף, אותו ניתן לתקן באמצעות ניתוח.
עבור הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, עזרת צד שלישי וכאב וסבל פסקה השופטת לטובת התובע 81 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 18,486 שקל.
  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובע: עו"ד קרן לנציאנו
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד ניר ידיד
  • הכותבת לא ייצגה בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין