מגפת הקורונה מזמנת אתגרים לזוגות שהתגרשו ולילדיהם. לאחרונה נדונה בביהמ"ש בתל אביב תביעה בין בני זוג שהיו במחלוקת בשאלה מי מהם ישהה עם ילדיהם הקטנים בזמן שעל הילדים להיכנס לבידוד. לפני הקורונה הקפידו בני הזוג על הסכם משמורת משותפת וזמני שהות זהים, אבל לאחר שהאם נאלצה לשהות בבידוד עם הילדים פעמיים ברצף כי הילדים הוכנסו לבידוד כשהיו בהשגחתה, היא ביקשה את התערבות ביהמ"ש בחלוקה שוויונית יותר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקרה הראשון שהתה האם בבידוד עם אחד הילדים, ושני הילדים האחרים עברו לשהות עם האב שלא היה בבידוד. במקרה השני הוכנסו האם ושני ילדים לבידוד.
1 צפייה בגלריה
שגרת קורונה של הורים וילדים
שגרת קורונה של הורים וילדים
חלוקת משמורת בימי קורונה: שוויון בנטל גם בימי בידוד של הילדים
(צילום: Shutterstock)
האם ופרקליטה עו"ד שמואל מורן טענו בתביעה כי כמו שהמשמורת המשותפת מתחלקת ביניהם בשווה, גם "הבידוד" של הילדים צריך להתחלק בשווה. האם ביקשה מביהמ"ש להורות שבכל פעם שקיימת הוראת בידוד לאחד הילדים, הורה אחר יישא באחריות לשהות בבידוד עם הילד. האב ופרקליטו עו"ד איתן קוהלי התנגדו בטענה שאין קשר בין המשמורת המשותפת לחלוקת הבידודים.
התקבלה נוסחת פשרה בין הצדדים וביהמ"ש נתן לה תוקף של פסק דין: במצב שרק הילדים חייבים להיכנס לבידוד, בכל פעם הורה אחר יהיה איתם בחלוקה שווה. אם גם ההורה קיבל הוראת בידוד עם הילד, הוא יהיה בבידוד עם הילד גם אם זה קורה ברציפות. אם רק ההורה קיבל הוראת בידוד, הילדים יעברו להורה שאינו בבידוד.