שואבי האבק דייסון הפכו כבר מזמן לבעלי מוניטין עולמי רחב, וכעת הוכרז סר ג'יימס דייסון (72), שהמציא את השואב, כאיש העשיר בבריטניה. לפי הדירוג, שחושב על ידי העיתון סאנדיי טיימס, דייסון הצליח להגדיל בשנה החולפת את הונו ב-3.6 מיליארד ליש"ט ל-16.2 מיליארד ליש"ט בסך הכל. איש העסקים עשה את הונו בזכות המצאת שואב האבק פורץ הדרך שלו, נטול השק, שיצא לשוק בשנת 1993.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הזינוק של דייסון לצמרת מגיע לאחר שמגפת הקורונה פגעה קשות בעשירי בריטניה והביאה לצמצום הונם ב-54 מיליארד ליש"ט בתוך חודשיים. דייסון המציא בשנות ה-70 מריצה מהפכנית עד שהתפנה להמצאת שואב האבק.
1 צפייה בגלריה
ג'יימס דייסון
ג'יימס דייסון
ג'יימס דייסון
דייסון, שאז עוד היה חייב מיליון ליש"ט לבנק, הפך לסנסציה וכבש את השוק של שואבי האבק. הוא נמנה עם תומכי הברקזיט, דבר שלא מנע ממנו להעביר לאחרונה את המטה העסקי מבריטניה לסינגפור. רוב מוצרי דייסון מעוצבים בבריטניה, אך מיוצרים באסיה.
לפני כחודשיים הזמינה ממשלת בריטניה מדייסון 10,000 מכשירי הנשמה כדי לסייע בהתמודדות עם הקורונה בבתי החולים, אך הייצור הופסק לאחר שג'יימס הבהיר לעובדיו כי לא יהיה בהם ככל הנראה צורך. בראיון ל"סאנדיי טיימס" סיפר ג'יימס כי תיכנן לייצר גם רכב חשמלי אך ירד מזה אחרי שהשקיע מהונו הפרטי חצי מיליארד ליש"ט: "אנחנו מנסים דברים והם נכשלים. החיים לא פשוטים".