חרף משבר האבטלה, לא הוקמה ועדת איתור למינוי ממונה על זרוע התעסוקה. הבוקר (ב'), לאחר שהממונה הקודם סיים קדנציה בת שלוש שנים, מונתה תאיר איפרגן לתפקיד מ״מ הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה באופן זמני. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הודיע על מינויה של איפרגן לתפקיד ניהולי נוסף במשרד הרווחה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הממונה הקודם, מרדכי (מוטי) אלישע, הודיע כבר לפני שלושה חודשים כי יפרוש מתפקידו בסוף אפריל, אולם הממשלה לא הקימה ועדת איתור למינוי מחליף כנדרש. המינוי נעשה לבקשת השר שמולי, ואושר על ידי נציבות שירות המדינה.
1 צפייה בגלריה
תאיר איפרגן
תאיר איפרגן
תאיר איפרגן
(צילום: אור פרבוזניק)
בחמש השנים האחרונות, תאיר איפרגן משמשת כמנהלת המכון הטכנולוגי הממשלתי (מה״ט), שהוא הגוף האחראי והמפקח על המכללות הטכנולוגיות המכשירות הנדסאים במשרד העבודה והרווחה. במסגרת תפקידה, תאיר הובילה רפורמה משמעותית בתחום החינוך המקצועי הטכנולוגי. בתפקידיה הקודמים, שימשה כיועצת בכירה למנכ"ל משרד הכלכלה, ממלאת מקום סמנכ"ל בכירה למינהל משאבי אנוש במשרד ומנהלת פרויקטים במטה לפיתוח הנגב והגליל.
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "תאיר היא מנהלת מוערכת ומוכשרת שמתאימה לתפקיד בעת הזאת, שבה מדינת ישראל מתמודדת עם משבר תעסוקתי. אני סמוך ובטוח כי תאיר תוביל את הזרוע להישגים ולהצלחות. כמו כן, בהזדמנות זאת אני מודה למוטי אלישע על תרומתו הגדולה לניהול זרוע העבודה ולהישגיה בשלוש השנים האחרונות".
מנכ״ל המשרד, ד״ר אביגדור קפלן, איחל לתאיר הצלחה בתפקידה ואמר כי ניסיונה הרב יסייע בהשגת מטרות הזרוע בתקופה זו.
תאיר איפרגן, מ״מ הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, אמרה כי "אני מודה לשר העבודה והרווחה, איציק שמולי, על האמון שנתן בי בתקופה מורכבת ומאתגרת במיוחד בשוק העבודה הישראלי. אחריות רבה מוטלת עלינו, אך אני מכירה ביכולות זרוע העבודה ובאנשיה המצוינים לתת מענה מקצועי ורלבנטי לאתגרים שלפתחנו".
גורם ממשלתי בכיר ציין בשיחה עם ynet כי מדובר במינוי ראוי, "רק חבל שהוא לא מינוי קבוע, שנובע בין השאר מהריבים בממשלה היוצאת".
כאמור, שלושה חודשים היו לממשלה להקים ועדת איתור למינוי ממונה קבוע על זרוע התעסוקה, תפקיד כה חשוב ונדרש בתקופה בה ישנם מאות אלפי אנשים מחוסרי עבודה וללא הכישורים הרלוונטיים למשרות הקיימות כיום במשק.

למרות המשבר התעסוקתי, הוכשרו אלפי מובטלים בלבד

רק בחודש שעבר נאמר ל-ynet בזרוע התעסוקה, שבמשרד העבודה, כי התקציב להכשרות מקצועיות לשנת 2021 עומד על 132 מיליון שקל, וכי צפויות הכשרות של 8,450 עובדים. בנוסף, באולפן ynet הודה מנכ"ל שירות התעסוקה כי ב-2020 לא התקיימו הכשרות מקצועיות כלל. מתחילת משבר הקורונה, שהוביל לשיאים היסטוריים בשיעור האבטלה, הוכשרו עד כה 3,410 מובטלים בלבד.
על פי משרד האוצר, ברשות החדשנות מכשירים 4,300 מובטלים בתקציב של 112 מיליון שקל. בנוסף, באוצר אמורים להכשיר מתקציב המשרד לתחומי ההייטק, התעשייה, הבינוי והתשתיות 19,410 מובטלים בהשקעה של 242.5 מיליון שקל. אולם, רק 1,700 מתוכם מצויים בהכשרה מאז ינואר 2021, עוד 1,710 ממרץ 2021, 4,000 מובטלים נוספים במאי, ועוד 12 אלף יוכשרו אי שם עד סוף 2021.