שוב לא התקיימה ההקראה בתיק הפלילי של יזמית הנדל"ן לשעבר ענבל אור. הסיבה: אור הגיעה היום (ד') לדיון בבית משפט והודיעה כי הגישה בקשת פסלות שלישית במספר נגד השופטת בתיק, דנה אמיר. המשמעות היא כי התיק הפלילי שהוגש נגדה לא מתנהל ומתקדם. זאת כשכבר בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה.

"אני שומעת שבית המשפט אומר שהוא מבקש להקריא לי את כתב האישום, אני אומרת שאין שום הקראה היום", הודיעה אור לשופטת בתחילת הדיון. בהמשך הדיון אמרה אור לשופטת כי "במשך 25 דקות נתת למאשימה לדבר, ולי לא נתת דקה, את משתיקה אותי".
1 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: מוטי קמחי)
מנגד, הכתיבה השופטת לפרוטוקול כי "בית המשפט לא מנע מהנאשמת (ענבל אור, ל.ד) לטעון כל טענה מאז תחילת הדיון היום, ודבריה לפרוטוקול אינם נכונים הגם שנרשמו מפיה. הנאשמת הגישה את הבקשה כחצי שעה לפני תחילת הדיון".
ענבל אור אמרה לשופטת: "הגשתי בקשה בהתאם להוראות חוק, הן מאוד-מאוד ברורות ואין אפשרות ימינה או שמאלה, אף אחד לא מעל החוק. אני כתבתי ברחל בתך הקטנה שהיה וגברתי תדחה בפעם השלישית את בקשת הפסלות, אני מודיעה שאני אערער, והפעם זה גם לא יהיה לאסתר חיות, הנשיאה, אלא אני אבקש שופט אחר, כי אסתר חיות, מסתבר, שהיא נגועה בניגוד עניינים".
עוד אמרה אור לשופטת: "את יודעת מה יפה בפרוטוקולים? אחר כך את עוברת ואת רואה כמה השופטת ביצעה עיוות דין, משוא פנים, ולאִ אפשרה לי לטעון את דברי בצורה מנומקת, כפי שמגיע לי בהתאם לתקנות, לחוק ולדין כמו שאת מאפשרת למאשימה".
יש לציין כי מדובר בבקשה שלישית שהגישה ענבל אור לפסול את השופטת במשפט הפלילי המתנהל נגדה. בשתי בקשות הפסילה הקודמות השופטת דחתה את הבקשה לפסול את עצמה. אור הגישה ערעורים לנשיאת בית המשפט העליון אשר אף נדחו על ידה. היום השופטת אמיר דחתה בפעם השלישית את בקשת הפסלות שהגישה נגדה ענבל אור. אור הודיעה כי תערער. המשמעות: בשלב זה המשפט וההקראה יתעכבו עוד.

אור לשופטת: "אני סיימתי"

היום, בעוד השופטת מנסה להכתיב את החלטתה ציינה אור בפני השופטת כי "אני מבקשת לסיים, אנחנו באיחור. השעה עכשיו 14:30 ולפי יומן בית המשפט הדיון מסתיים בשעה 13:30". מנגד ציינה השופטת כי "בית המשפט באמצע מתן החלטה והנאשמת לא תפריע למתן ההחלטה". אור השיבה: "אני סיימתי, אני לא אהיה במקום בו שופטת פועלת בניגוד להוראות החוק".
בשלב זה הכתיבה השופטת לפרוטוקול כי "הנאשמת (ענבל אור, ל.ד) עוזבת את האולם על אף שלא התרתי לה לעזוב את האולם, ותוך שאני מורה לה לשבת במקומה. מאבטח בית המשפט יוצא אחרי הנאשמת... אף נעשו מספר ניסיונות להקריא לנאשמת את כתב האישום ולקבל ממנה מענה לכתב האישום, אך ללא הועיל. אציין כי גם עתה, בעת כתיבת שורות אלה, הנאשמת איננה באולם והיא עזבה את האולם ללא אישור בית המשפט, תוך שלא חדלה מלהפריע בעת כתיבת ההחלטה... לא מצאתי כי קמה כל עילה לפסילתי ואינני מוצאת כל משוא פנים מצדי בהתנהלות בעניינה של הנאשמת".
אור (44) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה באמצעות עו"ד איתן ארז המיוצג על ידי עו"ד יואב בן פורת.
גם ענבל אור נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן, אולם לאחרונה בוטלה הכרזתה כפושטת רגל והיא כבר אינה בפשיטת רגל.