בישיבת הממשלה שמתכנסת הלילה (רביעי) לאישור חלוקת תוספת של 11 מיליארד שקל לתקציב המדינה ההמשכי, צפויים השרים להקצות מיליארד שקלים כדי לקיים את המתווה המובטח להעלאת קצבאות הנכים. כמו כן, יוקצו קרוב לודאי עשרות מיליוני שקלים לתנועות הנוער, כדי לאפשר את פעילותן עד סוף השנה האזרחית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
"מחזירים את פעילויות הקיץ"- הפגנה של כל תנועות הנוער בישראל בגן הוורדים מול ישיבת הממשלה
"מחזירים את פעילויות הקיץ"- הפגנה של כל תנועות הנוער בישראל בגן הוורדים מול ישיבת הממשלה
"מחזירים את פעילויות הקיץ"- הפגנה של כל תנועות הנוער בישראל בגן הוורדים מול ישיבת הממשלה
(צילום: עמית שאבי)
לאחר אישור התוספת בישיבה יגיע תקציב שנת 2020 ל-411 מיליארד שקל. התקציב המיוחד יאפשר העברות כספים למספר מטרות דחופות, טרם אישורו של תקציב המדינה החדש עד ל-23 בדצמבר השנה.
על פי המסתמן יוקצבו ארבעה מיליארד שקל להתחייבויות קודמות של הממשלה, כמו לתשלום לספקים ועבור השקעות שכבר התחייבו עליהן בתחום התשתיות.
3.3 מיליארד שקל יועברו בדחיפות למערכת הביטחון, כדי לממן פרויקט שכבר בוצע בחלקו וכהשלמה לתקציב לשנה הנוכחית, עקב משימות נוספות שהוטלו על החיילים, בהם הסיוע של אלי חיילים בנושא אכיפת הסגר והעוצר בשל משבר הקורונה.
ישיבת הממשלה תימשך כנראה לתוך שעות הלילה, כמו בערב שעבר, כאשר הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, סקרה את מצב המשק והציגה תמונה קשה, שמנכ"לית האוצר, קרן טרנר אייל, כבר הציגה אתמול בכנסת.
השרה הממונה על התחום הכלכלי מטעם מפלגת כחול לבן, אורית פרקש, פנתה לשר האוצר, ישראל כץ, וכתבה לו כי "הממשלה תאשר היום את תוכנית התזרים ההמשכי, שיאפשר את תפקוד הממשלה כעת, אך בנוסף לכך, לאחר שנתיים של חוסר יציבות פוליטית ותקציבית, במקום מתכונת של 'קופסאות', טלאי על טלאי - יש חשיבות לעשות כעת תוכנית כלכלית תקציבית ברורה, שתייצר ודאות ותקבע סדרי עדיפויות בהקצאת משאבים לטובת הציבור בישראל".
פורסם לראשונה: 17:38, 09.09.20