מההתנחלויות לדובאי: יוסי דגן, ראש המועצה האיזורית שומרון, ומשלחת של מנהלי מפעלים ואנשי עסקים מאיזורי התעשייה בשומרון נפגשו אנשי עסקים באיחוד האמירויות ודנו בשיתופי פעולה. זו בעצם הפעם הראשונה שבה נציגות מההתנחלויות מגיעה לדובאי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הביקור של המשלחת באמירויות יחסית חריג נוכח העובדה כי בגין חתימת ההסכם, ירד מהשולחן השיח בנוגע להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.
1 צפייה בגלריה
ביקור משלחת אנשי עסקים מהשומרון בדובאי
ביקור משלחת אנשי עסקים מהשומרון בדובאי
ביקור משלחת אנשי עסקים מהשומרון בדובאי
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
בין התעשיינים שהצטרפו למשלחת: בועז שיצר, מנכ"ל חברת AST המספקת פתרונות טכנולוגים להתפלת ומחזור מים; משה לב רן, סמנכ"ל חברת טוויטו פלסט המתמחה בייצור אביזרים למיזוג אוויר וחסכון באנרגיה; יאיר וולוביץ', המייצג 30 חברות אגרונומיה ופיתוח גידולים בארץ ובראשן בשומרון; אמיתי רויטמן, מנכ"ל המועצה שמקים בחודשים את החברה העירונית הכלכלית של השומרון, וכן נציגות של החברה המרכזית לפיתוח השומרון.
במרתון פגישות עסקיות שקיימה המשלחת נפגשו התעשיינים וראש המועצה עם כ-20 אנשי עסקים וחברות גדולות בתחומי החקלאות, ההדברה והפלסטיקה, וכן עם חברות השקעה גדולות וחברות המעוניינות בטכנולוגיות לגידולים בתהליכים מהירים, זאת בשל משבר הקורונה שאילץ גם את האמירויות להסתמך על גידולים מקומיים. אנשי העסקים שמעו מהם על הצרכים הייחודיים לאיזור ודנו עמם בשיתופי פעולה, בעיקר בתחומי האגרונומיה, הגידולים והתפלת המים.
בשומרון קיימים שלושה איזורי תעשייה, בהם מאות חברות ועסקים המעסיקים ישראלים ופלסטינים ועוסקים בתחומי הפלסטיקה, מחזור המתכות והאלקטורוניקה ובתחומי הפיתוחים הטכנולוגים השונים.
ראש המועצה דגן, אמר כי "יש כאן הזדמנות לשני הצדדים להרוויח משיתופי פעולה שיכולים להיווצר מהנורמליזציה מול שכנה אסטרטגית וחשובה כל כך. איחוד האמירויות היא מדינה מתקדמת בחזית הפיתוח וההשקעות. לכבוד לנו לייצר עמם קשרי מסחר ותעשייה".
איש העסקים האמירתי, יוסוף ביידון, אמר כי "זהו רגע מרגש עבור כולנו, לא הייתי מאמין שאני אזכה לחזות בדבר הזה בחיי. ההבנה של מה שקורה בשומרון ומגוון האנשים שחיים שם, הדו קיום שמתקיים שם בין ערבים וישראלים שעובדים זה לצד זה, באותם מפעלים, מרוויחים את אותם משכורות, חוגגים יחד חגים ועובדים זה לצד זה, זהו כבוד גדול להיות כאן לצד ראש מועצה אזורית שומרון שמקדם את כל זה".