"עבורי, ג. יפית סימלה את החלוציות של מושג ההעצמה הנשית. בכלל, ובתחום הפרסום בפרט", כך אמר היום (ג') הפרסומאי אלון הוכדורף על ג. יפית, שהלכה היום לעולמה, כארבעה חודשים לאחר יום הולדתה ה-70.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"הכרתי אותה בשנות ה-80, בתחילת דרכה בעולם הפרסום. היא היתה דמות נשית חזקה ושונה, בנוף של פרסומאים גברים. כשהיא היתה נכנסת לחדר, הגברים, שאכלסו את רובו של חדר הישיבות, היו משתתקים. התייחסו אליה ביראת כבוד. היא היתה מסתכלת לגברים בלבן של העיניים, לא רואה אף אחד ממטר", סיפר הוכדורף.
4 צפייה בגלריה
יפית גרינברג
יפית גרינברג
ג. יפית
(צילום: דנה קופל)
"אני זוכר איך היא היתה מגיעה למשרד, פותחת את הדלת, בלי לקבוע מראש פגישה, פשוט מגיעה. היא הביאה איתה רוח סערה חיובית, היתה מחייכת ומתחבקת עם כולם, ידעה מה היא רוצה. היא היתה אישה אמיצה וישרה, עם ביטחון עצמי, נחישות ומחויבות למוצר שלה, שהיה קשה להגיד לה 'לא'".

"הייעוד שלי הוא להיות פרסומאית"

ג. יפית נולדה בבני ברק, בשם יפה מימון, למשפחה מסורתית. היא למדה בבית ספר תיכון עירוני דתי, והיתה חניכה של תנועת הנוער בני עקיבא. את לימודיה באוניברסיטה החלה יחסית מוקדם, מכיוון שלא שירתה בצבא, כנהוג אז בבני עקיבא. היא סיימה לימודי חינוך מיוחד וגיאוגרפיה באוניברסיטת בר אילן, ולפרנסתה עבדה כאשת שיווק במגזין "להיטון". כך למעשה החל הקשר שלה עם ענף הפרסום. "הייעוד שלי הוא להיות פרסומאית", אמרה תמיד.
את השם ג. יפית אימצה כשהחלה להופיע בטלוויזיה בכתבות התדמית. בחריצות היא בנתה את השם והפכה אותו למותג, בזכות כתבות וקמפיינים פרסומיים בהם המליצה לרכוש מוצרים, בהתבסס על מחקרים ובדיקות שערכה. השפעתה היתה עצומה. צרכנים אימצו את המלצותיה, שינו הרגלי צריכה בעקבותיהם והחליפו מותגים. תמיד הסבירה שלא תמליץ על מוצר, שלא בדקה באופן אישי כי היא באה לטובת הצרכנים.
עם תחילת השידור המסחרי בטלוויזיה, היא זיהתה את הנישה ושכפלה את הקונספט הפרסומי שיצרה בעיתונות הכתובה למדיה הטלוויזיונית. עם השנים, היא צירפה לעסקיה הפרסומיים את כלתה מאיה ישעיהו, והן הופיעו יחד בפרסומות.
4 צפייה בגלריה
בנה של ג.יפית, אייל גרינברג, לצד אשתו מאיה ישעיהו
בנה של ג.יפית, אייל גרינברג, לצד אשתו מאיה ישעיהו
בנה של ג. יפית, אייל גרינברג, לצד אשתו מאיה ישעיהו
(צילום: ענת מוסברג)
יפית לא ידעה מנוח. היא שעטה קדימה עם עסקיה, ועם השנים בנתה אימפריה עסקית. אשת העסקים הממולחת הפכה לבעלים של קבוצת הפרסום: "ג. יפית תקשורת", שמאגדת תחתיה את החברות: "ג. יפית בע"מ", "Gkids&young" "גלעד תדמית", "TRM", "Gimalaya", Big Big light","G Conversation" (העוסקת בקידום מכירות) ושליש ממשרד הפרסום ענבר מרחב ג'י. שוויה הוערך בעשרות מיליוני שקלים.
"כשהיו מסתכלים על עקומת המכירות של מוצרים שהיא המליצה עליהם, הבינו את האימפקט המטורף שהיה לה. מילה שלה היתה מילה קדושה. היא שימרה את הרלוונטיות שלה באנרגיה בלתי נדלית ואמונה שלמה במוצר שלה, שבעצם היה - היא עצמה. את המוצר הזה קנו והיא הפכה לאימפריה, שבנתה לבד מאפס"
"יפית הוכיחה שתשדירים בטלוויזיה אינם רק תדמיתיים, אלא גם מכירתיים", מדגיש הוכדורף. "כשהיו מסתכלים על עקומת המכירות של מוצרים שהיא המליצה עליהם, הבינו את האימפקט המטורף שהיה לה. מילה שלה היתה מילה קדושה. עם השנים היא המשיכה להיות רלוונטית. היא שימרה את הרלוונטיות שלה באנרגיה בלתי נדלית ואמונה שלמה במוצר שלה, שבעצם היה - היא עצמה. את המוצר הזה קנו, אותו הפכו למותג, והיא הפכה לאימפריה, שבנתה לבד מאפס".

"חושים נכונים והיגיון בריא"

האימפריה שבנתה ג. יפית במהלך השנים כוללת בעלות על משרד יחסי ציבור וקידום מכירות, וחברת פרסום. היא גם נכנסה לעסקי הנדל"ן וגם לעסקי השקעות. לדוגמא, חברות שבבעלותה בנו את פרויקט אנטוקולסקי, בסגנון הבאוהאוס, בתל אביב. פעילות נוספת שלה בתחום הנדל"ן התקיימה ב-2017 , אז השיקה את גרופיס.הום, בשיתוף עם דנית ציון-דואן, בעלת משרד עו"ד בתחום הנדל"ן, ויוסי שניידר, מומחה במיסוי ונדל"ן. מטרת המיזם היתה להקל על ההתאגדות של קבוצות רכישה.
"יפית פעלה באמצעות חושים נכונים והיגיון בריא", אמר אחד ממקרוביה. "היא ידעה לאן להיכנס וגם לאן לא. למשל, ב-2013, כשכבר היתה שווה כמה עשרות מיליוני שקלים, שקלה לרכוש את מניותיו של רון לאודר בערוץ 10, ולא רכשה. אמנם טענה לא אחת שהיא התחרטה על ההחלטה, אבל בסופו של דבר, היא פעלה נכון".
"יפית פעלה באמצעות חושים נכונים והיגיון בריא", אמר אחד ממקרוביה. "היא ידעה לאן להיכנס וגם לאן לא. למשל, ב-2013, כשכבר היתה שווה כמה עשרות מיליוני שקלים, שקלה לרכוש את מניותיו של רון לאודר בערוץ 10, ולא רכשה. אמנם טענה לא אחת שהיא התחרטה על ההחלטה, אבל בסופו של דבר, היא פעלה נכון"
ביוני 2014 רכשה ג. יפית את רשת חנויות הספרים סטימצקי, כשהיא עומדת בראש קבוצת משקיעים, ביניהם משפחת גרינברג, משפחת מיתר ומשקיעים נוספים. הרכישה נעשתה בזמן המשבר הגדול של סטימצקי, שהחל להתגלגל לאחר מותו של אמיר קס, המנהל המשותף בקרן מרקסטון, שהיתה בעלת השליטה בסטימצקי.
אייל גרינברגאייל גרינברגצילום: אוראל כהן
באוגוסט האחרון הגדילה יפית באמצעות סטימצקי את האחזקה שלה ברשת האופנה גולף ל-12.4%, לאחר שמימשה אופציה לרכישת 6.5% ממניות גולף, ורכשה מניות נוספות. יש לציין, שגרינברג החלה לרכוש מניות בגולף לאחר שבנה, אייל, היום מנכ"ל החברה, מונה לסגן היו"ר ולדירקטור בחברה, כל זה במקביל להיותו מנכ"ל סטימצקי.
ביוני האחרון, הודיעה דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט, על רכישת 20% מסטימצקי, לפי שווי של כ-235 מיליון שקל לרשת. מה שאומר, שתהליך הבראת הרשת הוכתר בהצלחה על ידה ועל ידי שותפיה. בסה"כ מוערכים עסקיה של ג. יפית, נכון לעכשיו, בעשרות מיליוני דולרים.

משפחתיות חזקה וחוש הומור

גם חייה האישיים היו מרתקים ובדרך שלה. לאחר גירושיה מבעלה הראשון, ממנו נולד בנה, אייל גרינברג, נישאה ב-2005 לד"ר בנימין ארד, לאחר למעלה מ-20 שנות זוגיות. ההחלטה על הנישואין התקבלה לאחר שראתה אותו נמחץ בתאונת דרכים על ידי משאית נוסעת. אז הודיעה, שכשהחזיקה בידו, נדרה נדר להינשא לו, אם ישרוד את התאונה הקשה. "נדרתי נדר לאלוהים, ונדרים חייבים לקיים", אמרה אז ונישאה, כשהיתה כבר מעל גיל 50.
4 צפייה בגלריה
ג.יפית ובעלה בנימין ארד
ג.יפית ובעלה בנימין ארד
ג. יפית ובעלה בנימין ארד
(צילום: אוראל כהן)
חבריה ומכריה מספרים על חוש ההומור שלה, ועל המשפחתיות החזקה. היא לא כעסה, למשל, כשזכתה לדמות קצת מעליבה בתוכנית "הקומדי סטור", או כשאלי פיניש בתוכנית "ארץ נהדרת", חיקה אותה ביחד עם כלתה, מאיה ישעיהו, אותה גילמה עלמה זק. להפך, היא צחקה על כך.
4 צפייה בגלריה
אלי פיניש ועלמה זק מחקים את ג.יפית ומאיה ישעיהו בתוכנית "ארץ נהדרת"
אלי פיניש ועלמה זק מחקים את ג.יפית ומאיה ישעיהו בתוכנית "ארץ נהדרת"
אלי פיניש ועלמה זק מחקים את ג. יפית ומאיה ישעיהו בתוכנית "ארץ נהדרת"
(צילום מסך)
על הקשר עם הדת שמרה לאורך כל חייה. אחת מחברותיה הקרובות, הח"כית לשעבר עליזה לביא, שיתפה בטיול האחרון שערכו ביחד בירושלים. "המסורת היהודית תמיד נכחה בחייה, וקיימנו שיחות עמוקות בנושא האמונה. בביקורנו האחרון בכותל המערבי, היא היתה מלאת שמחה ולא ויתרה על סיור מקיף ומרגש במנהרות הכותל. היא היתה חברה קרובה ואהובה, אישה ששמחה תמיד לחלוק בנדיבות מניסיונה ומהידע הרב שלה. אני כואבת את לכתה בטרם עת".