כבר מזה מספר שבועות שקשה עד בלתי אפשרי להזמין תורים למשרד הפנים על מנת להנפיק או לחדש דרכון, או ת.ז. והתורים שניתנים הם לעוד מספר חודשים.
שרת הפנים איילת שקד התייחסה לדברים היום (חמישי) באולפן ynet: "נכון, יש בעיה בקביעת תורים ברשות האוכלוסין וההגירה מכיוון שהיו הרבה עובדים שחלו בקורונה, וגם בגלל שבשנות הסגר אנשים לא הוציאו דרכונים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יש פתרון באופק? "ביקשנו מהעובדים לעבוד גם בשישי וגם אחר הצהריים, הם כמובן מקבלים על זה כסף. אנחנו דוחקים בהם לפתוח כמה שיותר שעות וצריך להגיד את האמת, כל בוקר נפתחים גם תורים למי שצריך דרכון דחוף, כך שמי שחייב להוציא דרכון בשבוע-שבועיים הקרובים יכול פשוט בבוקר להגיע לרשות האוכלוסין והוא יקבל תור. אני מבינה את המצוקה יודעת שזה לא בסדר, נפתור את זה בשבועות הקרובים".

"רק אם אתה נכנס לאתר ב-7:00, אולי תשיג תור"

עו"ד שעוסק בהנפקה ובחידוש של דרכון אירופאי ואזרחות אירופאית, וכן בהשגת מסמכים ממשרד הפנים אמר ל-ynet לפני כשבועיים שהוא ושותפתו "מנסים כל יום לקבוע תורים ומקבלים אופציה לתור בעוד חודש וחודשיים. רק אם אתה נכנס לאתר ב-7:00 ייתכן שתשיג תור כי לפעמים אנשים מבטלים תורים. אני לא חושב שזה קשור לבידודי האומיקרון כי זה ככה כבר כמה חודשים. אפילו בשיא הקורונה זה לא היה ככה".
1 צפייה בגלריה
קריית הממשלה בת"א
קריית הממשלה בת"א
קריית הממשלה בת"א
(צילום: ירון ברנר)
גורם במשרד אמר אז ל-ynet כי "יש חולים ומבודדים רבים בלשכות, המצב מורכב, אנחנו משתדלים לא לסגור לשכות אלא לנייד עובדים כדי שכולן ייפתחו. בנוסף, בכל בוקר נפתחים תורים בעל הלשכות לימים העוקבים".
נראה שכדי למצוא תורים, בנוסף לבדיקה השכם בבוקר של האתר, כדאי לחפש תורים בלשכות בערים סמוכות לשירותים אותם ניתן לקבל גם בלשכות שאינן בעיר המגורים.