אין תורים במשרד הפנים: אזרחים טוענים שאין אפשרות להזמין תורים להנפקה או לחידוש דרכון או ת.ז אלא לעוד מספר חודשים, ובמשרד הפנים מאשרים שקיים עומס בזימון התורים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
קריית הממשלה בתל אביב. תור עוד חודשיים
קריית הממשלה בתל אביב. תור עוד חודשיים
קריית הממשלה בתל אביב. תור עוד חודשיים
(צילום: ירון ברנר)
תושבת ת"א שמנסה לחדש דרכונים למשפחתה טוענת שבייאושה היא מנסה להחליף תורים עם אזרחים שיכולים לדחות את התור שלהם, כי אינה מצליחה להשיג תור קרוב.
עו"ד שעוסק בהנפקה ובחידוש של דרכון אירופאי ואזרחות אירופאית וכן בהשגת מסמכים ממשרד הפנים אמר ל-ynet שהוא ושותפתו "מנסים כל יום לקבוע תורים ומקבלים אופציה לתור בעוד חודש וחודשיים. רק אם אתה נכנס לאתר ב-7:00 ייתכן שתשיג תור כי לפעמים אנשים מבטלים תורים. אני לא חושב שזה קשור לבידודי האומיקרון כי זה ככה כבר כמה חודשים. אפילו בשיא הקורונה זה לא היה ככה".
גורם במשרד אמר ל-ynet כי "יש חולים ומבודדים רבים בלשכות, המצב מורכב, אנחנו משתדלים לא לסגור לשכות אלא לנייד עובדים כדי שכולן ייפתחו. בנוסף, בכל בוקר נפתחים תורים בעל הלשכות לימים העוקבים".
נראה שכדי למצוא תורים, בנוסף לבדיקה השכם בבוקר של האתר, כדאי לחפש תורים בלשכות בערים סמוכות לשירותים אותם ניתן לקבל גם בלשכות שאינן בעיר המגורים.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "הגעה ללשכה מחויבת בזימון תור מראש ולו כדי לחסוך זמן המתנה מיותר. מדי יום נפתחת האפשרות לזמן תורים והציבור מוזמן לעקוב. בימים טרופים אלה, בהם מאות אם לא אלפי ישראלים נכנסים מדי יום לבידודים מסיבות שונות, ובהם גם עובדי הרשות, עושה רשות האוכלוסין וההגירה מאמצים רבים כדי לשמור על שגרת מתן השירות לציבור עם כל המגבלות המוטלים עליה, לרבות ניוד עובדים ומציאת פתרונות יצירתיים ומעל הכל-למנוע סגירת לשכות בעקבות הנחיות הבריאות. לאור האמור, נוצרים עומסים בזימון התורים ואנו משוכנעים שהציבור מבין את המצב. אלפי ישראלים וזרים מקבלים שירות מדי יום בכל לשכות הרשות ברחבי הארץ".