כבר בשעות הראשונות לכינוס מושב הקיץ של הכנסת אישרה היום (ב') ועדת הכספים, בראשות ח"כ אלכס קושניר, העברות כספים של מאות מיליוני שקלים, שחלקם נובעים מההסכמים הקואליציוניים. זאת, ממש לפני ההצבעה על הצעת אי אמון ראשונה בממשלה שנותרה ללא רוב בכנסת, אך הצליחה להעביר היום ללא כל קושי שורת החלטות בוועדת הכספים של הכנסת.
לאחר עיכוב ממושך אישרה תחילה הוועדה - כשנה אחרי האסון! - העברה של 22.5 מיליון שקל עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי האסון שהתרחש במסגרת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון, בהתאם להחלטת הממשלה. חברי הכנסת ביקשו להעביר את הכסף למשפחות במהרה ללא בירוקרטיה מיותרת. התקציב המיוחד יממן תשלום של 500 אלף שקל בגין כל נפטר באסון הקשה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ועדת הכספים של הכנסת
ועדת הכספים של הכנסת
ועדת הכספים של הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) וח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמרו עם אישור התקציב כי "מסע ארוך ומייגע הסתיים היום עם אישור מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון כדי להקל במעט את סבלן של המשפחות. אני מודה לשרים גדעון סעד ובני גנץ על שסייעו לקדם את המתווה למרות התנגדות האוצר". ח"כ אשר דרש לאשר מתווה גם לפצועי הגוף והנפש הרבים באסון "כפי שהיה באסונות לאומיים קודמים".
בסך הכל אישרה ועדת הכספים היום (ב') שינויים תקציביים בסך כ-635 מיליון שקל. תקצוב סך של 28 מיליון שקל בהוצאה וסך של 23 מיליון שקל בהרשאה להתחייב אושרו עבור מימוש הסכמים קואליציוניים פוליטיים למתן מלגות לסטודנטים מקרב החברה הערבית, פיתוח הנגב והגליל והפריפריה החברתית, ביניהן: רשויות בעוטף עזה, מפעלי תרבות, תעסוקת אנשים עם מוגבלות, יועצות לענייני מגדר בפריפריה, מלגות לסטודנטים, מניעת התאבדויות עולים.
284 מיליון שקל הועברו למשרד החינוך לצורך תקצוב יישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, תקצוב החלטות ממשלה וביצוע שינויים פנימיים בהתאם לבקשת המשרד בתוכניות: הסעות תלמידים בחינוך המיוחד, הגיל הרך, הסעות תלמידים בחינוך העצמאי, מערך החינוך התורני, פעילויות ופרויקטים, סבסוד צהרונים, הארכת יום הלימודים וחופשות, תרבות יהודית. במסגרת הדיון על הפנייה, ח"כ גפני מחה נגד חוסר התקצוב לתרבות החרדית.
למשרד לשירותי דת הועבר תקצוב של 115.4 מיליון שקל בהוצאה ועוד 52.1 מיליון שקל בהרשאה להתחייב. הכספים הוקצבו היום עבור תמיכה בשירות דת, כגון תמיכות, פעילות המנהלת לזהות היהודית כחלק מהסכם קואליציוני, פיתוח מקומות קדושים, קבר הרשב"י, פיתוח בתי עלמין, תפעול המשרד כחלק מהסכם קואליציוני, מערכות מחשוב ומערכת "שירת הים", תפעול הרבנות הראשית, תפעול בתי הדין הרבניים, הוספת 3,946 שעות העסקה עבור מטה המשרד לשירותי דת.