הממשלה תתבקש לאשר ביום ראשון את מינויו של שלומי הייזלר לכהונת מנכ"ל משרד האוצר לאחר שוועדת המינויים הממשלתית, שפסלה לאחרונה שלושה מינויי מנכ"לים, אישרה את מינויו לתפקיד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על פי נוסח ההחלטה שיוגש לאישור הממשלה יישאר המנכ"ל הנוכחי, רם בלינקוב, בלשכת מנכ"ל משרד האוצר, לשם ביצוע חפיפה מסודרת של שבועות אחדים עם המנכ"ל המתמנה, אולם הסמכויות של ניהול המשרד יועברו להייזלר.
1 צפייה בגלריה
שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי
שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי
שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר הנכנס
(צילום: יאיר שגיא)

מנכ"ל משרד האוצר כונה במשך שנים מנכ"ל המדינה, שכן המשרד שהוא מנהל חולש על כל הוצאה והכנסות של כל משרדי ממשלה ומוסדותיה. כמו כן, כל מינוי של דירקטור לחברה ממשלתית מחייב את אישור משרד האוצר וחתימת שר האוצר.
הוועדה נימקה את אישורו של הייזלר לתפקיד בכך שהתרשמה "מרמתו האישית, המקצועית והערכית, ומהיכרותו הטובה את תחומי העיסוק ואתגרי משרד האוצר ומצאה כי הוא עונה אחר תנאי הסף וכי הוא מתאים לתפקיד והמליצה למנותו למנהל הכללי של משרד האוצר".
הייזלר ייכנס לתפקידו רשמית ב-22 בינואר ויהיה הממונה על הכנת תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2023-24 וחוק ההסדרים הצמוד אליו.
הייזלר יקבל במשרד האוצר משכורת מקבילה לזאת של שופט מחוזי, כפי שנחשף ב-ynet, וצפוי להשתכר עם העלאת שכר צפויה של 5% כ-55 אלף שקל ברוטו בחודש. זאת בשל היותו במשך יותר משש שנים מנהל הטאבו במשרד המשפטים, תפקיד המקביל לשופט מחוזי. תפקידו האחרון של הייזלר היה ראש מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים, תפקיד שמונה לו על ידי שרת הפנים היוצאת, איילת שקד.
בימים הקרובים צפוי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להחליט מי ימונה לממונה על השכר ויחסי העבודה במשרד הפנים ומי ימונה ליו"ר רשות ניירות ערך. זאת לאחר שהחליט להאריך את מינויים של מנהל רשות המיסים ערן יעקב והכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג בחצי שנה ואת מינויו הזמני של עמית גל כממלא מקום הממונה על הביטוח, שוק ההון והחיסכון בשלושה חודשים נוספים.