השינויים בצמרת האוצר מתחילים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט למנות את שלומי הייזלר למנכ"ל משרד האוצר. הייזלר יסיים את תפקידו כיושב ראש מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים לאחר שנה וחצי, וידוע כמקורב לשרת הפנים היוצאת איילת שקד. הוא צפוי להחליף את רם בלינקוב כבר בשבוע הבא ויקבל לידיו תיק חפיפה מסודר מהמנכ"ל היוצא שיחפוף אותו בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
 שלומי הייזלר, רם בלינקוב
 שלומי הייזלר, רם בלינקוב
שלומי הייזלר, רם בלינקוב
(צילום: לע"מ, דוברות האוצר)

כאמור, בלינקוב, שמונה לתפקיד על ידי שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן, הודיע מוקדם יותר היום לשר סמוטריץ' כי יסיים את תפקידו.
לפי הודעת האוצר, סמוטריץ' הודה לבלינקוב על עבודתו וביקש ממנו להישאר בתפקיד עד לסוף השבוע הבא במטרה להשלים את תהליך הפרטת נמל חיפה. סמוטריץ', שעבד עם בלינקוב עוד בתקופתו במשרד התחבורה, ביקש לציין את מקצועיותו של בלינקוב ואת מסירותו בשליחותו הציבורית. בלינקוב, הוביל לגיבוש חוק ההסדרים האחרון ובמסגרתו מספר רפורמות משמעותיות, בהן גיל הפרישה לנשים, הייבוא, והחקלאות.
מוקדם יותר הבוקר הודיע המשנה למנכ"ל המשרד, ינון כץ, על סיום תפקידו, וזאת לאחר שישלים הליך חפיפה מסודר למחליפו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
העזיבה של בלינקוב וכץ אינה מפתיעה. כאשר הצפי הוא שעד חודש מרץ כמעט כל צמרת האוצר תתחלף. בין המסיימים את תפקידם, עם סיום חוזיהם, יהיו מנהל רשות המסים, הכלכלנית הראשית, יו"ר רשות ניירות ערך, הממונה על שוק ההון והממונה על השכר ויחסי העבודה במשק.
בכיר באוצר אמר ל-ynet כי "ניתן לקוות שיבוצעו כאן מינויים מקצועיים ראויים ולא מינויי מקורבים פוליטית. זהו המשרד הממשלתי הכלכלי החשוב ביותר ורצוי שינהלו את אגפיו כלכלנים מעולים ומומחים, במיוחד בעת הקשה שמצפה לכלכלה בעולם ובארץ השנה".
"החלפת כל צמרת האוצר בבת אחת הוא מקרה די נדיר ויהיה טוב אם ייעשה תוך שיקול דעת ותהיה מניעה ממינויים פוליטיים, שעלולים יהיו להזיק מאוד למשרד החשוב הזה. השר סמוטריץ הוא אדם חכם וניהל היטב כשר את משרד התחבורה וניתן לקוות שכך יהיה גם כאן".
פורסם לראשונה: 10:00, 03.01.23