מתי יחזור המייל? את השאלה הזאת שואלים כ-2,000 לקוחות נטוויז'ן שלא יכולים לשלוח או לקבל אימיילים כבר חמישה ימים. אמנם החברה שבבעלות סלקום מסרה היום (שלישי) ללקוחותיה כי "תהליך שחזור המיילים החל ונמצא בעיצומו וכי בשעות הקרובות כלל תיבות המיילים יחזרו לפעילות של שליחה וקבלה כרגיל", אך יש לקוחות שעדיין חווים שיבושים ולחלקם מדובר בפגיעה עסקית. הם מתלוננים גם על חוסר שקיפות לכאורה, המתנה ממושכת בשירות הטכני ואי מתן פיצוי הולם על עוגמת הנפש.
פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר בביה"ח שיבא תל השומר, מחזיק חשבון עסקי בנטוויז'ן ומשלם 90 שקל בחודש למייל בנפח 1 טרה. הוא מספר ל-ynet: "נכון לשעה 12:30 אין לי מייל. ביום שישי האחרון בשעות הבוקר המוקדמות נפלו שרתי הדוא"ל של חברת נטוויז'ן ומאז ועד היום אנחנו לא מצליחים לקבל דואר אלקטרוני. לצערי חברת סלקום לא שלחה כל הודעות בטלפון על התקלה או מועד לתיקון. לכן בתחילה חשבתי שזה רק אצלי. התקשרתי אין סוף פעמים, כמעט מידי יום, לתמיכה הטכנית וכל פעם מוסרים שזה משהו ארצי ולא ידוע מתי יתוקנו השרתים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
משרדי סלקום
משרדי סלקום
משרדי סלקום
(צילום: אוראל כהן)
"ליבי כואב על החולים שלי שלא יכולים להעביר לי חומר רפואי כדי שאייעץ להם ואתן להם מזור, איני מקבל חשבונות לתשלום, איני מקבל חוות דעת מהעולם, איני מקבל מאמרים מעיתונים בעולם, אני לא יכול לקבל מידע מקצועי מהעולם ואני חוזר אחורה בזמן. אומרים לי תעבור לג'ימייל אבל כל הגורמים כבר מכירים את כתובת המייל הנוכחית שלי. כרגע אני משתמש בכתובת הדוא"ל שלי בביה"ח, אבל גם היא לא מחליפה את החשבון העסקי.
"מדובר בחברת תקשורת שאמורה לתת שירות לציבור. יש כאן לכאורה עבירה על חוק הגנת הצרכן - אי מתן שירות למרות תשלום חודשים שהחברה גובה. לא כל שכן, כל מספרי הטלפון הניידים של הלקוחות בידי החברה והחברה יכלה למצוא זמן לשלוח מסרונים ללקוחות ולעדכן. בשבת מסרו ל-ynet שהתקלה תתוקן ביום ראשון. אמש התקשרתי ומסרו שעד סוף יום שני זה יתוקן. היום יום שלישי והתקלה עדיין לא תוקנה".
אצל איתן, לקוח סלקום ותיק נוסף, התקלה הופיעה ביום חמישי בלילה. "זה מייל של העסק שלי אני מאבד לקוחות חדשים ולקוחות ותיקים תוהים למה אני לא עונה למיילים. אני לא מקבל חשבוניות ככה וזה לא יום אחד", הוא מספר. דוד פרידמן מכפ"ס אמר: "יש תקלה בסלקום מיום שישי, אין גישה לתיבת המייל שלי בנטוויז'ן. חשבונות שונים מגיעים לשם כמו חשבונות מים וחשמל ואני לא יודע אם עליי לשלם. במוקד השירות מגמגמים ולא מסבירים מה מהות התקלה. אחד הנציגים אמר שמשחזרים את תיבות הדואר. כששאלתי האם מישהו עשה נזק בתוך החברה או האקר מחק את כל תיבות הדואר, לא ידעו לספק לי תשובה, האם המידע מתיבת הדואר שלי זלג החוצה? למה צריך לשחזר את תיבת הדואר שלי? כמה ימים לא מצליח להיכנס ולא מבין מה קורה".
עוד מתלונן מספר ל-ynet: "הקמתי את החברה שלי בגיל 25 לכן אני עם נטוויז'ן. פשוט המון אנשים מכירים את המייל הזה לכן לא החלפתי אותו. הגעתי למצב שאני מתבייש. מנהלת חשבונות, לקוחות, אני לא מקבל מיילים ונראה שאני מתעלם. אני עובד עם ג'ימייל חלופי אבל אני לא רגיל לזה. כיוון שאנחנו לקוחות ותיקים לא סופרים אותנו. דבר כזה יכל לקרות לחברת הייטק שהחברה שמחזיקה את הענן שלהם מושבתת חמישה ימים?".
לפי סלקום, מקור התקלה הוא באחד מהספקים של נטוויז'ן - היטאצ'י. חלק ממערכת האחסון של היטאצ'י שנטוויז'ן משתמשת בה קרס. הצוותים ההנדסיים של היטאצ'י ביפן וצוותי סלקום בארץ עובדים על שחזור המערכת.
מסלקום נמסר: "המיילים עולים באופן מדורג ברגעים אלו וחלק מהלקוחות כבר חזרו לפעילות. התהליך לוקח זמן ואנחנו נמצאים בעיצומו. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים לכם על הסבלנות".
עוד הוסיפו בסלקום כי "התהליך שמתבצע ברגעים אלו יבוצע בשני שלבים: הצפי הוא כי בשעות הקרובות כלל תיבות המייל יחזרו לפעילות של שליחה וקבלה כרגיל, לרבות היסטוריית חמשת הימים האחרונים (כולל מיילים שנשלחו בזמן ההשבתה).
"בשלב השני תשוחזר ההיסטוריה של התיבות במלואן. התהליך אמור להסתיים בתוך מספר ימים.
"במידה וישנה בעיה בהתחברות או שקיים צורך באיפוס סיסמה, יש לפנות לשירות הוואטסאפ שמספרו 052-4999123 או למספר הטלפון *3123 שלוחה 0. לקוחות החווים קושי בגלישה דרך מנגנון אאוטלוק (בשל צורך להגדירו מחדש) יכולים להיכנס למייל בדפדפן בכתובת: https://www.ebox.co.il/"