בדרך: עוד מגדל רב קומות בבורסה ברמת גן. קבוצת סופרין דיווחה הבוקר (ג') לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי חתמה על עסקה משותפת עם קבוצת ולור ביירון לקידום וייזום פרויקט התחדשות עירונית בשימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים במתחם הבורסה. זאת, בדרך של גיבוש עסקת קומבינציה מול בעלי הזכויות במבני המשרדים הישנים, הכוללים 4-6 קומות על שטח של כשני דונם ברחוב שוהם הממוקם במתחם.
במקום הבניינים הישנים, מתכננות היזמיות לקדם תב"ע (תוכנית בניין עיר) להקמת מגדל בן 40 קומות בשטח כולל של כ-38 אלף מ"ר, בהתאם למדיניות עיריית רמת גן להתחדשות והעצמת הזכויות במתחם הבורסה. הפרויקט ממוקם בכניסה המערבית לאזור התעסוקה, בסמוך לגשר מודעי, ובקרבתו מצויה מערכת תחבורה עתירת נוסעים, הכוללת את תחנת הרכבת הכבדה סבידור, הקו האדום של הרכבת הקלה העובר בסמיכות והחל לפעול לאחרונה, הקו הירוק המתוכנן של הרכבת הקלה וקו המטרו העתידי M1.
1 צפייה בגלריה
המגדל שיוקם
המגדל שיוקם
המגדל שיוקם
(הדמיה: משה צור אדריכלים)
על פי הדיווח, מדובר בעסקה במסגרתה שותפים הצדדים באופן שווה. קבוצת סופרין תספק שירותי ניהול הנדסי לפרויקט תמורת 2.5% מעלויות הבנייה, ואילו חברת ולור ביירון תנהל את תהליך הייזום מול בעלי הזכויות במקרקעין, ותהיה זכאית לתמורה של 2.5% מעלויות הבנייה הישירות של הפרויקט.
קבוצת ולור ביירון נדל"ן מתמחה בהתחדשות עירונית של אזורי תעשייה ותעסוקה ותיקים, בדגש על מתחם הבורסה ברמת גן, והיא שותפה של קבוצת ההשקעות הבינלאומית ביירון. במאי השנה פורסם כי היא מקדמת יחד עם חברת איילון ביטוח וחברת ב.ס.ר פרויקט נוסף במתחם הבורסה שיכלול מגדל בן 100 קומות בשטח של כ-250 אלף מ"ר שיכלול עירוב שימושים בהשקעה של 2.4 מיליארד שקל. קבוצת סופרין, בבעלות ליאון וצחי סופרין, מתמקדת בקבוצות רכישה, נכסים מניבים וייזום נדל"ן. את הצדדים ייצגו בעסקה עוה"ד שלום סימון ויונתן טיסונה ממשרד פישר.
לדברי צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר דירקטוריון בקבוצה, "אזור הבורסה הוא אזור בעל ביקוש גבוה לשטחי משרדים. על אף התקופה המאתגרת של השוק, נראה כי המתחם נהנה מתפוסה של למעלה מ-99% במגדלים class A, לפי דוח קבוצת שירותי הנדל"ן נת"מ לחציון הראשון 2023. זאת, בעיקר בזכות היותו אחד מאזורי התעסוקה הכי נגישים בארץ. מתחם הבורסה נמצא צמוד למרכזי התעסוקה העיקריים של תל אביב, אך המחירים בו נמוכים יותר; ומאידך נמצא על נתיבי הגישה המרכזיים בישראל – נתיבי איילון, רכבת ישראל והקו האדום של הרכבת הקלה העובר בכניסה הדרומית לבורסה".
דודי קפלן, שותף ומנכ"ל בחברת ולור ביירון, הוסיף כי "פרויקט שוהם הוא בעל חשיבות רבה, שכן הוא מהווה את שער הכניסה המערבי למתחם".