המחיר חסר התקדים שאשת העסקים ניקול ראידמן דיווחה כי היא משלמת מדי חודש עבור דירת פאר במגדל בתל אביב, בגובה של 230 אלף שקל לחודש, הזכיר לנו דירות יוקרה נוספות שעבורן משלמים השוכרים סכומים אסטרונומיים. גובה שכר הדירה שמשלמת ראידמן נחשף במסגרת תביעה שהגישה נגד קבלן שיפוצים, שפורסמה לראשונה השבוע ב-ynet.
למשל, לאחרונה פרסמנו על דירת יוקרה בשדרות רוטשילד בתל אביב שמושכרת לתושב חוץ תמורת כ-100 אלף שקל בחודש. מדובר בדירה בשטח 300 מ"ר בקומות הגבוהות במגדל מאייר היוקרתי, הממוקם בשדרות רוטשילד פינת רחוב אלנבי, שהושכרה עם ריהוט מלא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
יום הולדת 50 טדי שגיא
יום הולדת 50 טדי שגיא
ניקול ראידמן
(צילום: ענת מוסברג)
דירת יוקרה נוספת שפרסמנו עליה משתרעת על פני קומה שלמה בשטח של כ-240 מ"ר וכוללת 4 חדרי שינה וסלון. הדירה, הממוקמת גם היא בשדרות רוטשילד, מצויה בקומות הגבוהות של פרויקט בוטיק שבו מתגוררים בעיקר אנשי עסקים מחו"ל ורופאים. היא הושכרה לזוג תושבי חוץ תמורת סכום של כ-70 אלף שקל בחודש. את שתי העסקאות הללו ליוו האחים שי וערן אליוף מקבוצת Alayof Group, הפועלת בתחום שוק מגורי היוקרה במרכז תל אביב.
עסקאות נוספות בשוק היוקרה להשכרה, שפרסמנו אודותיהן, הן עסקה להשכרת דירה בשטח של 300 מ"ר בבניין יוקרה ברחוב הרברט סמואל תמורת 60 אלף שקל בחודש לתקופה של 5 שנים; עסקה להשכרת דירה מרוהטת בשטח של 180 מ"ר במלון היוקרה קמפינסקי ברחוב הירקון תמורת סכום של כ-25 אלף דולר בחודש לתקופה של שנה; ועסקה להשכרת דירה מרוהטת קומפלט בשטח של 300 מ"ר, המשתרעת על פני חצי קומה במגדל היוקרה "וויט סיטי" ברחוב יצחק אלחנן בשכונת נווה צדק, תמורת סכום של 60 אלף שקל בחודש לתקופה של 5 שנים.
2 צפייה בגלריה
מגדל מאייר
מגדל מאייר
מגדל מאייר בת"א
(צילום: shutterstock)
שיטוט קצר באתר יד2 מגלה שגם שם ניתן למצוא נכסי פאר להשכרה בעשרות אלפי שקלים. כך למשל, ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, שנחשב הרחוב היקר ביותר בישראל, מוצע בית פרטי בשטח 500 מ"ר עם 5 חדרים תמורת 75 אלף שקל בחודש. באותה שכונה, אבל ברחוב אחר, מוצע בית פרטי עם 11 חדרים על אותו שטח תמורת 60 אלף שקל. בשכונת הגולף בקיסריה מוצע להשכרה קוטג' עם 8 חדרים על שטח של 750 מ"ר תמורת 55 אלף שקל בחודש. ובית קרקע נוסף בהרצליה פיתוח הכולל 9 חדרים על שטח של 500 מ"ר מוצע תמורת 50 אלף שקל בחודש.
בחזרה לתל אביב, דירת פנטהאוז בשכונת רמת אביב ג' בקומה התשיעית במגדל יוקרה, הכוללת 5 חדרים בשטח 400 מ"ר, מוצעת להשכרה תמורת 45 אלף שקל לחודש. לא רחוק משם בשכונת בבלי מוצעת דירת 7 חדרים על שטח של 330 מ"ר בקומה ה-24 במגדר פאר תמורת 40 אלף שקל בחודש. ואילו ברחוב שדרות חן בשכונת הצפון הישן-דרום מוצעת להשכרה דירת 4 חדרים בשטח 180 מ"ר בקומה השלישית בבניין שעבר שימור ושחזור תמורת סכום דומה.

"מעדיפים לשכור כדי לעבור בין ערים או מדינות בקלות"

רועי קנר, בעלי קבוצת מונטיפיורי נדל"ן המתמחה בנדל"ן יוקרה, מסביר כי "המאפיין הראשון והברור ביותר של שוכרי דירות הפאר הוא יכולת כלכלית גבוהה מאוד. זה יכול להתבטא בהכנסה גבוהה מאוד, עושר כללי, או שניהם. שוכרי נכסי היוקרה יבחרו לעיתים לחיות באזורים נחשבים ואזורי פריים לוקיישן כגון מרכזי ערים, שכונות יוקרתיות ואקסלוסיביות ומחייה ליד הים. מאפיין נוסף שלהם הוא אנינות טעם נדל"נית, שמתבטאת בשאיפה לקבלת הרמה הגבוהה ביותר באיכות החומרים והגימורים, עיצוב, אסתטיקה וירידה לפרטים הקטנים.
"בעיקר חשובה להם הפרטיות: שוכרי נכסי יוקרה מקנים חשיבות עליונה לפרטיותם, זה יכול להתבטא במגורים בקומות גבוהות במגדלים, או בבתים שמוקפים בחומות גבוהות. זאת לצד שאיפה לנוחות ואיכות מחייה מירבית, ולכן יבקשו שירותים כגון קונסיירג׳, חדר כושר, ספא, בריכה, צוות זמין לטיפול מיידי בכל תקלה בבית, מוצרי חשמל ברמה הגבוהה ביותר, בית חכם ועוד. מאפיין נוסף היוא הרצון בגמישות במחייה: הם יעדיפו פעמים רבות לשכור דירה מאשר לחיות בבית שבבעלותם, דבר המקנה להם גמישות לעבור מעיר לעיר ואפילו ממדינה למדינה בקלות".
שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מנכ"ל ומבעלי חברת SK שמאות, מציין כי את דירות היוקרה לשכירות (מוגדרות בשכירות מעל 50 אלף שקל בחודש) לא נראה לרוב בפרסומים גלויים או אייר בי אנד בי. זה לא מוצר להמונים ולרוב גם המשכירים אינם מעוניינים לחשוף את הנסיבות אשר הביאו אותם להשכיר בית אשר נרכש בעשרות מיליונים ובוודאי ששוכרים בסכומים כאלה לא יחפשו באתרים. לרוב, מדובר בהתקשרות ישירה בין שוכר פוטנציאלי (לא פעם תושב חוץ אשר חוזר שנה אחרי שנה בחופשות/חגים) לאותו נכס לבין מתווך יוקרה המתמחה בתחום ובאזור ספציפי. ברור שקיימת קורולוציה גבוהה בין שווי הנכס לשכר הדירה המבוקש, אך בנוסף קיימים פרמטרים נוספים אשר מעלים את שכר הדירה - מיקום ספציפי, מרחק הליכה (שומרי שבת ולהבדיל לדוגמא מרחק הליכה מהים), עיצוב הדירה והריהוט וכדומה. יש לזכור כי גם ההוצאות כמו ניהול ותחזוקה גבוהות מאוד בנכסים כאלו, בעיקר כאשר מדובר בנכסים של מאות מ"ר במגדלים יוקרתיים".