1 צפייה בגלריה
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
אילוסטרציה
(ShutterStock)
תושבת טובא-זנגרייה הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד מרפאת שיניים בעקבות טיפול שהותיר אותה ללא שיניים ולדבריה הותיר אותה עם נזקים פונקציונליים ואסתטיים לצד נזקים נפשיים.
את התביעה נגד "סוהיר המומחים – מרכז רפואי לכירורגיית פה פנים ולסתות" הגישה הצעירה באמצעות עו"ד אייל בן ישי. היא סיפרה שפנתה לטיפול לאחר שלא הצליחה להסתגל לשימוש בשיניים תותבות, ולצורך התחלת הטיפול הופנתה על ידי המרפאה לצילום CT. לדבריה, הרופא – שהתביעה הוגשה גם נגדו – בחן את הצילום, הסביר שיוכל להשתיל את הכתרים ללא כל בעיה והבטיח "שיניים של מלכת יופי".
באוקטובר 2020 בוצע הניתוח, שבמהלכו הרופא החדיר שישה שתלים ללסת העליונה וחמישה ללסת התחתונה. לאחר הניתוח היא החלה לסבול מכאבים קשים ומנפיחות בשתי הלסתות. לטענתה היא לא הצליחה לישון בלילה וגם לא הצליחה לאכול אוכל מוצק אלא ניזונה מנוזלים בלבד.
בהמשך, החלה נשירה הדרגתית של השתלים. התובעת חזרה עם אביה לרופא, ולדבריה במקום לקחת אחריות האשים אותה בכישלון השתלים בטענה שלא שמרה מספיק על היגיינת הפה. הוא השתיל לה שוב שני שתלים בלסת העליונה, אך גם הם נשרו שבועיים בלבד לאחר מכן. בעקבות זאת אמר הרופא לאביה כי אין מנוס משיניים תותבות שלמות, ונקבע מועד להשתלתן. ואולם התובעת לא הצליחה להסתגל אליהן וגם הן נפלו מפיה.
התובעת טוענת כי כיום היא ללא שיניים כלל, לא יכולה לאכול בצורה ראויה וסובלת מפגיעה קשה במראה הפה והפנים. כמו כן היא סובלת מכאבים, התקפי זעם ומצוקה נפשית. היא הוסיפה שכדי לתקן את מה שהותיר אצלה הטיפול הרשלני היא תצטרך לעבור שורה של טיפולים מתקנים מורכבים, קשים, כואבים ויקרים.
בחוות דעת מקצועית שצורפה לתביעה נקבע כי הטיפול שקיבלה לא בוצע בהתאם לסטנדרטים רפואיים מקובלים. המומחה ציין בין היתר שהרופא היה חייב לבצע ניתוחים מקדימים כהכנה להחדרת השתלים – ואלה לא בוצעו. הוא הוסיף שכדי לתקן את הכשלים צריך לקחת עצם מהאגן של התובעת וליצור ממנה "בלוק", אליו יוחדרו שתלים שעליהם יבוצעו כתרים.
המומחה אף קבע שלנוכח מצבה הרפואי של התובעת – נכה המרותקת לכיסא גלגלים – רופא השיניים חייב היה להתייעץ עם רופא המשפחה שלה לגבי ההשתלות, לתת לה טיפול אנטיביוטי מתאים, ולבצע את ההשתלות בהדרגה ולא בבת אחת כדי לוודא שהן נקלטות היטב.
התובעת טענה כי בהתאם לכלל "הדבר מעיד על עצמו" שבפקודת הנזיקין, יש להעביר את הנטל למרפאה שתוכיח כי לא התרשלה בביצוע הטיפול. היא פירטה בכתב התביעה את עלויות הטיפולים המתקנים שתצטרך לעבור, המגיעות למאות אלפי שקלים. בנוסף היא טענה לנזקים כלליים וכן לנזקים ספציפיים שנגרמו לה, בסך 63 אלף שקל, עבור הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה ועזרת צד ג'.
מהמרפאה נמסר בתגובה: "לתובעת הוענק טיפול מקצועי ומסור, והטענות שעולות כאן הן מופרכות ושקריות מכל וכל. מטרתן הינה השגת ממון ללא הצדקה מרופא מיומן מקצועי ומרכז רפואי מצוין, שנהגו לפי הכללים המקובלים והשתמשו בחנית הטכנולוגיה לצורך טיפול בתובעת. דברי התובעת או בא כוחה מופרכים ובינם לבין המציאות אין שום קשר.
"בשל צנעת הפרט לא נחשוף כאן שום פרט רפואי, או כל מידע אחר לגבי התובעת. הדברים יוכחו בבית המשפט והתובעת ומי מטעמה ייאלצו לשלם הוצאות לנתבעים ופיצויים על הנזק שגרמו. בנוסף, אנו עתידים לתבוע תביעת דיבה נגד התובעת וכל מי שקשור אליה".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אייל בן ישי • ynet הוא שותף באתר פסקדין