"אני אומר לשר האוצר זה לא זמן להתחשבנות. תעבירו כסף חי לרשויות. ראשי הרשויות לא גונבים כסף, שיבדקו אותנו אחרי המלחמה". כך אמר היום (ב') שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי, בריאיון ל-ynet Live.

ברקע לדברים: הסכום הנמוך יחסית (115 מיליון שקל) שהועבר עד כה למינהלת שיקום העוטף בשל סרובו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר, חרף הבטחתו לאחרונה, כספים קואליציוניים למטרות המלחמה. במינהלת התקומה התקבל עד כה רק כעשירית מהסכום שנקבע שיש להעביר אליה כדי שהכסף יועבר בהקדם למועצת האזוריות, לקיבוצים ולמושבים, וכמו כן לעיר שדרות. ולכן רבים מהתושבים לא מקבלים את הסיוע המובטח, וחלק מהספקים גם לא מקבלים את הכסף.
1 צפייה בגלריה
כוחות כיבוי בשדרות
כוחות כיבוי בשדרות
כוחות כיבוי בשדרות
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
"יש לנו ילדים עם צרכים מיוחדים שלא יכולים להישאר בבתים הרבה זמן. צריך להוציא אותם. הם משתגעים וגם המשפחה מסביבם. יש משפחות רווחה שצריך לעזור להן. אנחנו עושים את זה ובסוף מישהו ישלם את זה. אז למה לא לעשות את זה מראש ולתת הרגשה טובה לתושבים?", הוסיף חג'ג'. "פקידי האוצר קשובים לנו ואיתנו אבל עד עכשיו עבר מעט מאוד כסף".
חג'ג' התייחס גם לשאלת הסיוע הכספי ליישובים וערים שמעבר למרחק של 7 ק"מ מהגבול. "מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי הבין שיש יישובים מעבר ל-7 ק"מ שהמחבלים היו על הציר שלהם וראש הממשלה אמר בפירוש שיהיו לתושבים האלו פתרונות. צריך לשלם להם וזה בסוף על כתפם של ראשי המועצות כדי לגרום לאנשים לרצות ולהבין שהאזור הזה הולך ומתפתח וחוזר לקדמותו ואפילו יותר מזה.
"היום יש ישיבת המשך עם מנכ"ל משרד הממשלה ונראה אם זה הולך למתכונת הזו ולכיוון הזה כפי שהובטח ואם לא אתם תשמעו אותי אחרת לגמרי. אני כרגע אופטימי ומקווה שיעמדו בכל מילה שאמרו. בסוף זה יחזיר את התושבים שלנו וזה יגרום לתושבים ביישובים שמעבר ל-7 ק"מ לכך שהם יבינו שהממשלה רואה אותם ומבינה שתושבי אופקים שחטפו 50 הרוגים בעיר או מועצה אזורית מרחבים שתושביהם נהרגו על צירי שבילי ההליכה, גם אנחנו חלק מהאירוע הזה".