ג'ק מא, מייסד עליבאבא ולשעבר האיש העשיר בסין, מתגורר בחצי השנה האחרונה בטוקיו ומבקר באופן קבוע בארה"ב ובישראל, כך לפי הפייננשל טיימס המתבסס על אנשים המעורים בנושא. המעבר של מא למרכז טוקיו נבע מהרגולציה המוגברת שמפעילה הממשלה הסינית נגד סקטור הטכנולוגיה. לפי המקורבים, השהות הארוכה של מא ומשפחתו ביפן כוללת ביקורים במעיינות חמים ואתרי סקי מחוץ לטוקיו, וכאמור ביקורים בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מא נעלם כמעט לגמרי מהזירה הציבורית לאחר שהעביר ביקורת לפני שנתיים על הרגולציה הסינית. מאז הביקורת הזו, שתי החברות שיסד – חברת הפינטק אנט וענקית המסחר המקוון עליבאבא – התמודדו עם שורה של בעיות ומכשולים רגולטורים, כולל ביטול ההנפקה המתוכננת של אנט וקנס בסכום שיא של 2.8 מיליארד דולר שהוטל על עליבאבא בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
ג'ק מא
ג'ק מא
ג'ק מא
(גטי)
מא עצמו נצפה בשנתיים האחרונות במספר מדינות שונות, כולל במיורקה שספרד ובהולנד - והוא כמעט ולא מבלה זמן בבית שלו בעיר הנגזהאו בסין, שם שוכן המטה של עליבאבא.
בפייננשל טיימס ציינו כי מא שומר על פרופיל נמוך בשהות שלו בטוקיו, והביא עמו את השף הפרטי שלו וצוות אבטחה. הוא גם מצמצם למינימום את הפעילויות הציבוריות שלו. לפי המקורבים, אותן פעילויות מרוכזות בעיקר במספר קטן של מועדונים פרטיים, שאחד מהם שוכן במחוז גינזה בטוקיו ואחר ברובע הפיננסי מרונוצ'י. המועדון בגינזה ידוע כמקום מועדף על סינים אמידים שעברו לטוקיו או מבקרים בה לעיתים קרובות.
אנשים המעורבים בסצנת האמנות המודרנית ביפן מסרו כי מא גם הפך לאספן נלהב. חברים מספרים שהוא החל גם לצייר כדרך להעביר את הזמן מאז שפרש מעולם העסקים. לפי מקורבים אחרים מא דווקא מנצל את הזמן שלו ביפן כדי להרחיב את האינטרסים העסקיים שלו מעבר למסחר מקוון ולתחומי הקיימות.
במהלך השהות שלו ביפן מכרה סופטבנק את האחזקה שלה בעליבאבא לאחר שהקונגלומרט היפני את האחזקה שלו בעליבאבא לאחר שספגו הפסדים כבדים בעקבות הירידות בתחילת השנה במניות הטכנולוגיה.