מתחמי העבודה המשותפים מגיעים לאופקים. מתחם משרדים משותפים ראשון מוקם בעיר ביוזמה משותפת של העירייה, תנועת אור וקבוצת שרונה פרטנרס. היום (ג') נערך טקס הנחת אבן הפינה למתחם כאשר בשלב הראשון משופץ מבנה ישן בכניסה לעיר, שאכלס בעבר את מינהל החינוך העירוני. מדובר בכ-800 מ"ר ברחבת יוני, כשבסמוך אליה יאוכלסו בהמשך מבנים נוספים במתחם שיכלול בסופו של דבר כ-2,400 מ"ר. המרכז מציע מודל חדש של השכרת משרדים, לצד שטחי ניסוי חקלאיים, שבהם יתאפשר להקים חממות, גידולים, נטיעות ושדות, והכול - בצמוד למשרדים.
עיריית אופקים השקיעה בפיתוח המרכז כ-5 מיליון שקל, וסכום זהה תשקיע שרונה פרטנרס בתפעול המקום. מחירה ההתחלתי של עמדה במשרד המשותף יעמוד על 850 שקל בתוספת מע"מ. מטרת המתחם היא להנגיש תשתיות ברמה גבוהה לסטארט-אפים בתחילת דרכם וליזמים צעירים. עוד נמסר, כי במרכז החדש תופעל גם תוכנית האצה שתוביל שרונה פרטנרס, בדומה לתוכניות שמפעילה הקבוצה כבר ארבע שנים במקומות שונים.
החברה ראשונה שכבר חתמה על חוזה ותקים משרד במתחם היא קבוצת הקניין הרוחניThe Luzzatto Group . אכלוס חלקו הראשון של המתחם מתוכנן לספטמבר 2023.
1 צפייה בגלריה
מרכז החדשנות באופקים
מרכז החדשנות באופקים
מרכז החדשנות באופקים
(הדמייה: web3)
אבי דיכטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר אמר היום בטקס הנחת אבן הפינה כי: "במשך 20 שנה כמות התוצרת החקלאית בישראל לא השתנתה. המתכון שלנו להגדלת התוצרת הוא שילוב צעירים, חדשנות וחקלאות. בישראל אנחנו מתמודדים עם סוגיות אזוריות בנושא המזון, גם בנושא רצועת עזה וגם בנושא האוכלוסייה הישראלית. למול החלופות להשקעות באזורים אסטרטגים אחרים בישראל, העובדה שאופקים נבחרה להפוך למעצמת אגרו-טק היא אבן דרך חשובה בפיתוח הפריפריה בישראל. החשיבה של משרד החקלאות ושל ממשלת ישראל היא למתוח את הטכנולוגיה בכל רחבי המדינה. מה שקורה בטורקיה ובסוריה מראה לנו כי איתני הטבע גוברים עלינו ומחזק את ההבנה כי יש חשיבות לקשר בין מדינות העולם. גם כאן אצלנו בבית, בכל מה שקשור למזון וביטחון סביבתי חשוב להיות בחזית הטכנולוגיה. מאז כניסתי לתפקיד אני נדהם לראות את היקף הסקרנות העולמית בפיתוחים הישראלים."

"בשורה לאופקים, לנגב ולישראל"

"הפיתוחים שיצאו מאופקים יאפשרו לישראל לצעוד אל עבר עתיד בטוח יותר בהיבט התזונתי, ולייצא את הידע הנצבר למדינות רבות בעולם", כך אמר איציק דנינו, ראש עיריית אופקים. "אנו עמלים כבר היום על פרויקטים נוספים: מתחם מעבדות, חווה חקלאית ניסיונית ואזור תעשייה שקד ב' – שמיועד כולו למפעלי אגרו-טק. לאחרונה הקמנו גם מתחם קמפוס-טק ואת בית הספר היסודי החקלאי רגבים. המיזמים הללו יספקו מקומות עבודה למאות ואלפי עובדים, שיוכלו ליהנות ממשרות איכותיות ומכניסות. עם היצע משרות שכזה - אין לי ספק שמשפחות רבות ישקלו בחיוב את המעבר לכאן".
רוני פלמר, מנכ"ל ומייסד תנועת אור, אמר: "יחד עם עיריית אופקים, שרונה פרטנרס ושותפים נוספים, אנו זוכים להגשים את התפיסה של 'עיר שווה', מיזם שהופך את אופקים לעיר צומחת כלכלית, קהילתית ודמוגרפית. תנועת 'אור' חיברה בין שרונה פרטנרס לאופקים והביאה להשקעה של מיליוני שקלים במרכז החדשנות. נציין שזהו חלק ממיזם רחב היקף המקדם השכלה ומעודד חברות ומפעלים להגיע לעיר. שיתוף הפעולה בין כל השותפים לדרך ממצב את אופקים כעיר שתתמחה באגרו-טק ברמה בינלאומית. זהו יום חג שבעקבותיו תצמחנה אלפי משרות איכות וקהילות צעירים בעיר. זוהי בשורה לאופקים, לנגב ולישראל".
איתן פרדו-רוקאס, מנהל פיתוח עסקי בשרונה פרטנרס: "הפוטנציאל העסקי מחוץ לתל אביב הוא עצום, ואנחנו מאמינים שאזור הדרום יחווה תנופה עסקית משמעותית בשנים הקרובות. פתיחת מרכז החדשנות תשפיע על כל הצמיחה של העיר. אנחנו מחברים את התעסוקה ואת התרבות למרכז, מקיימים אירועים ומייצרים פעילות. נקים אקסלרטור במתחם ונאפשר ליזמים חדשים להיכנס לאקו-סיסטם שאנחנו בונים".