קסטרו מתרחבת לפריטים לבית: חברת האופנה השיקה היום (א') 15 מתחמים של הלבשת הבית תחת המותג קסטרו הום (CASTRO HOME). המתחמים נמצאים בתוך חנויות קסטרו בשלושה קניונים בב"ש וכן באשקלון, ירושלים, חיפה, אשדוד, סכנין, קרית אתא, ראש פינה, ראשל"צ וחדרה. חנות אחת בלבד מוקדשת כולה לפריטים לבית - וממוקמת בקניון גן העיר בת"א.

עוד קודם לכן קסטרו כבר החלה למכור פריטים לבית באתר שלה. בין היתר היא מוכרת: מצעים, מגבות, כלי אוכל, אגרטלים, נרות, מסגרות לתמונות, כלי אירוח, כריות נוי, מפות שולחן ומעט רהיטים של המותג סטטוס. היא תמכור בעתיד גם שמיכות פוך, סירים ומחבתות.
5 צפייה בגלריה
קסטרו הום
קסטרו הום
קסטרו הום. מתרחבת לפריטים לבית
(צילום: מירב קריסטל)
"אנחנו רוצים להתחרות בזארה הום וב-H&M הום", אמר ל-ynet רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס. "עד סוף 2022 יהיו לנו 30 חנויות. התחלנו למכור במקביל באונליין כי לא ידענו מה יהיה המצב כשנפתח. עבדנו על התוכניות כרגיל, אבל דאגנו שהאונליין יהיה פעיל למקרה ששוב יסגרו חנויות".
ואכן מבחינת מחירים - קסטרו הום מזכירה יותר את מחירי זארה הום מאשר את מחירי פוקס הום או גולף אנד קו. טווח המחירים ברשת נע בין 6.90 שקלים ל-899 שקל, אבל מחירי הרהיטים שנמכרים בחנויות (ונשלחים מהחנות לבית הלקוח) - לעיתים גבוהים יותר.
5 צפייה בגלריה
קסטרו הום
קסטרו הום
מזכירה יותר את מחירי זארה הום, אך לא במגוון. קסטרו הום
(צילום: מירב קריסטל)
למרות המחירים הגבוהים והעיצוב הבוגר והמוקפד - הרשת לא מציגה את המגוון שקיים בזארה הום (חסרים פריטים כמו מראות, ריהוט של קסטרו, פריטים לילדים ומגוון קולקציות רחב יותר). כמו כן, לא תמיד ברור אם האיכות של הפריטים מצדיקה את המחירים הגבוהים.
5 צפייה בגלריה
קסטרו הום
קסטרו הום
קסטרו הום
(צילום: מירב קריסטל)

מחירים לדוגמה

מעמד טרצו למברשות ומשחות שיניים: 69.90 שקל, נר אווירה 180 גרם - 59.90 שקל, פומפייה בתוך מעמד עץ - 89.90 שקל, קערת סלט גדולה מעץ - 129.90 שקל (אין פירוט לגבי סוג העץ, בניגוד לזארה שנותנת מידע מלא על הרכב החומרים), מגש חיתוך גדול עץ - 159.90 שקל, ציפית ג'רזי מלאנז' לכרית - 59.90 שקל, סט מצעים זוגי עם הדפס לבבות - 439.90 שקל, כיסוי מיטה - 699 שקל, ספסל עץ וקש - 1,590 שקל. יש 20% הנחה לחברי מועדון ומצטרפים חדשים.
5 צפייה בגלריה
קסטרו הום
קסטרו הום
קסטרו הום
(צילום: מירב בן לולו)
במקביל, קסטרו הציגה תוצאות מרשימות בדו"חות הרבעון השני של השנה: עלייה של 56% בהכנסות, אם כי הפדיון החודשי בחנויות הקיימות של הקבוצה (לא כולל חנויות חדשות), ירד מ-1,411 שקל למ"ר ל-1,403 למ"ר.
5 צפייה בגלריה
קסטרו הום
קסטרו הום
קסטרו הום
(צילום: מירב בן לולו)
הרשת מפעילה 374 חנויות למותגיה ותפתח 21 חנויות ודוכני משקפיים בחו"ל. היא פותחת חנויות של אורבניקה בקונספט חדש עם תמהיל של כ-60% פריטים לבית ומוצרי סטוק, אך בחנויות מעוצבות שלא נראות כמו חנויות סטוק. היא ממשיכה להרחיב את הפריסה של רשת האיפור קיקו מילאנו, מחזיקה בזיכיון בישראל למותג איב רושה וכן משווקת בשיתוף עם קבוצת הודיס את המותגים קרולינה למקה וטופ טן.