חרף התנגדות הביטוח הלאומי, עובד לשעבר של הטלוויזיה החינוכית שנפצע כשנפל במדרגות הבניין יוכר כנפגע עבודה: הביטוח הלאומי טען שהנפגע פנה לטיפול רפואי רק חודש אחרי האירוע, אבל שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, אריאלה גילצר-כץ, האמינה לו שהתעכב בגלל עומס ונאלץ להמתין חודש לתור למומחה בקופת החולים.
התובע עבד בבניין הטלוויזיה הישראלית ונחבל בספטמבר 2018 כאשר ירד הוריד ארגזים במדרגות הבניין. תביעה שהגיש לביטוח לאומי להכרה באירוע כתאונת עבודה נדחתה, והוא הגיש את התביעה לבית הדין.
לדבריו, איש לא היה עד לנפילה, אך כמה עובדים ראו אותו רגעים ספורים לאחר מכן בלובי הבניין כשהוא נאנק מכאבים. הוא הוסיף שלמעשה הביטוח הלאומי הודה בקיומה של תאונת עבודה שכן במכתב הדחייה נכתב כי "מבחינה עובדתית – היה אירוע".
עו"ד אברהם (בומה) ברחדעו"ד אברהם (בומה) ברחד
ביטוח לאומי עמד על סירובו וטען שהתובע לא פנה לטיפול רפואי בסמוך לאירוע אלא רק כעבור חודש, מה שמנתק את הקשר הסיבתי בין האירוע לבין החבלה. בנוסף, לא היו עדים לאירוע והוא לא דווח למעסיק, והתובע אף המשיך להגיע לעבודה כרגיל לאחר האירוע ולא שהה בחופשת מחלה.
אבל השופטת גיצלר-כץ קבעה שעדויותיהם של התובע ושל שניים מחבריו לעבודה, שפגשו בו מיד לאחר הנפילה ותיארו את מצבו, כאמינות ועקביות. היא ציינה שהעובדה שהתובע התייצב כרגיל בעבודה לאחר הנפילה ולא לקח ימי מחלה מעידה על מוסר עבודה גבוה ולא על משהו אחר.
היא קיבלה את גרסת התובע שלפיה בחר שלא לפנות מיד לאחר הנפילה למיון או רפואה דחופה בגלל שהיה זה ערב ראש השנה והיו שם עומסים, והתור הכי קרוב לאורתופד בקופת החולים היה רק כעבור חודש. היא גם התרשמה שהמסמכים הרפואיים מביקורו אצל האורתופד מחזקים את גרסתו כי נפל ממדרגות הבניין בעבודתו ונפגע בברך.
בפסק הדין צוין כי השיקול העיקרי לקבלת התביעה הוא העובדה שביטוח לאומי עצמו קבע שהתובע נפל בעבודה. נקבע שוועדה רפואית של ביטוח לאומי תקבע את דרגת הנכות של התובע בעקבות התאונה, ונפסקו לטובתו הוצאות של 2,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • התובע לא היה מיוצג • ב"כ הנתבע: עו"ד מאריוס שאליק • עו"ד אברהם (בומה) ברחד עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין