אם אתם מדמיינים בראש מהי עסקת נדל"ן משתלמת, הסיפור הבא ימחיש זאת בצורה הטובה ביותר: אדם, שזהותו לא נחשפה, רכש לפני שנתיים אדמת חול באי מלאכותי בדובאי תמורת קצת פחות מ-10 מיליון דולר - ומכר אותה ממש לאחרונה ב-34 מיליון דולר (רווח של 242%).
מדובר ב-2.2 דונם חול בג'ומרייה ביי, אחד האיים המלאכותיים המבוקשים בדובאי, שנבנה בצורת סוס ים והגישה אליו מהיבשת היא רק באמצעות גשר אחד. הקונה, שלא מתגורר באיחוד האמירויות, מתכוון לבנות על אדמת החול בית קיט למשפחתו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
האי המלאכותי ג'ומרייה ביי
האי המלאכותי ג'ומרייה ביי
האי המלאכותי ג'ומרייה ביי
(צילום מתוך האתר של סוכנות הנדל"ן Knight Frank)
"שילמו 34 מיליון דולר עבור חול", אמר לסוכנות הידיעות בלומברג, אנדרו קאמינגס, אחד מראשי סוכנות הנדל"ן נייט פרנק בדובאי, שתיווכה את העסקה. "עד היום נמכרו בדובאי בסכומים גבוהים נכסים של ממש כמו וילות מרהיבות ופנטהאוזים. אבל אדמת חול מעולם לא נמכרה בסכום הזה".
אם בעבר היצע הבתים בדובאי היה גדול מהביקוש, המצב השתנה לחלוטין עם פרוץ הקורונה, כשעשירים רבים עבור להתגורר באמירות בה ההגבלות היו פחותות. בנוסף, העובדה שתשלום המיסים הוא קטן ביחס לשאר העולם והפשיעה נמוכה, הפכו את דובאי עוד יותר ליעד מועדף. במקביל, לא מעט אוליגרכים עברו לדובאי מאז הפלישה לאוקראינה, מכיוון שמדינות המערב הפעילו נגדם סנקציות קשות לעומת איחוד האמירויות, שלא נוקטת צד במאבק.
"מוכרי הנכסים נמצאים בעמדה די חזקה כרגע כדי להכתיב את המחירים, מאחר שיש עכשיו אפשרויות מוגבלות לרכישה, במיוחד על החוף", אמרה לינדזי רדסטון, אחת המתווכות ב"עסקת החול".
2 צפייה בגלריה
האי המלאכותי ג'ומרייה ביי
האי המלאכותי ג'ומרייה ביי
ג'ומרייה ביי. יוקרתי מאוד
(צילום מתוך האתר של סוכנות הנדל"ן Knight Frank)
2.2 הדונמים של חול שנמכרו בשבוע שעבר הם חלק מ-128 אדמות באי המלאכותי שהוצעו למכירה לפני מספר שנים על ידי חברת יזמות ממשלתית. לא מעט מהעסקאות בוצעו כבר לפני שנים, וחלק מהרוכשים הספיקו מאז כבר למכור אותן ולעשות רווח יפה. הממשל בדובאי אוסר על חלוקת המגרשים לבניית כמה בתים, ובעקבות כך חלק מהקונים קנו מספר מגרשים סמוכים על מנת ליצור את החלוקה הזו באופן חוקי. אגב, אותו מוכר בעסקה האחרונה, מחזיק במגרש סמוך נוסף, והוא מתכוון למכור אותו בעקבות הביקוש הגדל ב-37.5 מיליון דולר.
ב-Jumeirah Bay נמצא גם אחד המלונות היקרים בדובאי, אתר הנופש Bulgari, וכן מגדל Bulgari Lighthouse שבנייתו עוד לא הושלמה, ומחירי הדירות בו הגיעו לשיאים. כך למשל, דירת הפנטהאוז במגדל, בה יש תשעה חדרים ולה חמישה מקומות חנייה, נמכרה בפברואר האחרון תמורת 114 מיליון דולר.