מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet שבוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכשיר להכנת מרק מדגם של פיליפס (Philips). המחיר: 699-542 שקל. בלאסט פרייס, טרקלין חשמל, חשמל נטו ואתרים נוספים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
‏מכין מרק Philips HR2204/80 פיליפס
‏מכין מרק Philips HR2204/80 פיליפס
‏מכין מרק של פיליפס
(צילום: יח"צ)
זהו. התחילו טיפטופים, מה שאומר שכל חובבי המרק מצאו תירוץ להתחיל להכין את המאכל השמור רק לימים קרים. הכנת מרק ראוי בדרך כלל דורשת טיגון קל של הירקות המשתתפים בו, עירבוב כל כמה דקות ובישול שבסך הכל לוקח לא מעט זמן. כלומר מרק - על אף היותו "פשוט" - לא קורה מעכשיו לעכשיו. את זה בדיוק בא לשנות מכין המרק של פיליפס. 18 דקות ויש לכם מרק. בדקנו.
מכין המרק מגיע עם חמישה מצבים: מרק צח, מרק סמיך, מרק עם חלב, לפתן ובלינדור פשוט. הרעיון הוא שמכניסים המרכיבים, סוגרים הסיר די הרמטית ובסיס המכשיר מחמם את המרכיבים בעוד שסכין בלנדר הקבועה במכסה מערבבת ומועכת אותם.
עוד לפני שעשינו ניסיון ראשון גיליתי לצערי שחוברת המתכונים מגיעה בצרפתית, הולנדית וספרדית, שלוש שפות שאיני דובר. ניסיון להוציא סתם מתכון למרק בטטה הבהיר כי מדובר במתכון לכמויות גדולות הרבה יותר משיכול סיר המרק של פיליפס להכיל.
חיפוש של מתכון למכין מרק העלה מרק בטטה עם כמויות מרכיבים הגיוניות הרבה יותר. קצצנו בטטה, כרישה, שלוש שיני שום ושתי כפיות אבקת מרק, הכנסנו למכשיר, הוספנו מים עד הקו המסומן (גם מעשה לא פשוט, משום שהמרכיבים מסתירים את הקו) ואז ניסיתי לסגור המכסה. לא צלח. הקוביות בטטה היו חתוכות גדול מדי וסכין העירבול לא עברה ביניהן. מסתבר שצריך לחתוך לגודל של לא יותר משני סנטמיטר.
מאבק קל והזזת מרכיבים עם היד איפשרו את סגירת המכסה גם בלי חיתוך נוסף. אגב, גם בניסיון השני, בו כן חתכנו לגודל שני סנטימטר, עדיין סגירת המכסה לא עברה בקלות.
לאחר סגירת המכסה, העברנו למצב מרק סמיך והמתנו. 18 דקות אחר כך המכשיר מצפצף ומודיע שהמרק מוכן. הירקות היו רכים, אך לא "בלונדרו". עם זאת, בכמה לחיצות קלות על מצב הבלינדור, כל העסק נהיה סמיך וטעים מאוד. קשה לומר מה מסייע לכך שטעים, אולי העירבוב הקבוע שהמרק עובר, אולי החום בתנאי לחץ, אבל כל הטעמים מתמזגים ובפחות מ-20 דקות אכן יש מרק נהדר.
הכמות אינה גדולה - מנה אחת לארבעה אנשים או מרק ליומיים לשני אנשים. לא ממש מושלם למשפחות, אלא מדובר במשפחות בעלות זמן לקצוץ ירקות כל יום. לרווקים או לסטודנטים הכמות מושלמת.

שאר המצבים עובדים אותו דבר כאשר המרק צח הוא בעיקר פונקציית בישול, לפתן הוא חימום קל של מרכיבים ומרק עם חלב/שמנת ידרוש 35 דקות של בישול איטי יותר.
ניקוי המכשיר הינו חצי-קל. את המיכל קל לשטוף, את הסכינים פחות. יש את האפשרות למלא מים וסבון ולשים על מצב לפתן והשטיפה תהיה קלה יותר.
בסופו של יום, ב-18-15 דקות, לא כולל קיצוץ הירקות, יש לכם מרק בלי שתצטרכו לדאוג לעירבוב, ובלי שתצטרכו להביא בסוף מוט בלנדר כדי למעוך הכל.