יפן רוצה להקטין את הצפיפות בעיר הבירה טוקיו, ולאכלס בתושבים איזורים עם אוכלוסייה מעטה. עבור כך, הממשלה המקומית הגדילה את המענק, שהיה קיים עד היום, ליותר מפי שלושה על ילד אחד במשפחה שתבצע את המעבר - מ-300 אלף ין (2,308 דולר) למיליון ין (7693 דולר), ועל שני ילדים לשלושה מיליון ין (23,080 דולר).
התמריץ הפיננסי מדגיש את האתגרים איתם מתמודדת יפן בכל מה שקשור לשיעור הילודה הנמוך שלה לצד תוחלת החיים הארוכה של תושביה. לצד זה, באיזורים הכפריים, שהם פחות מאוכלסים, נרשמה התרוקנות מהירה של אנשים מכיוון שצעירים רבים עוברים לערים הגדולות, ומשאירים בתים ריקים וכפרים שנאלצים להתמודד עם הכנסות נמוכות ממיסים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מתחם הקיסרות בטוקיו, יפן
מתחם הקיסרות בטוקיו, יפן
טוקיו
(צילום: shutterstock)
היוזמה של ממשלת יפן למשוך תושבים לאיזורים פחות מאוכלסים החלה כבר לפני כארבע שנים, כאשר רק משפחות שגרות לפחות חמש שנים בטוקיו יכולות להגיש בקשה לבצע את המעבר ולקבל את המענק.
בשנה הראשונה בה הושקה התוכנית היו 71 משפחות בלבד שביצעו את המעבר, אבל בשנת 2021 לא פחות מ-1,184 משפחות עברו מטוקיו. כעת, עם השינויים בעולם התעסוקה, והאפשרות לעבוד בצורה היברידית, לצד הגדלת המענק, הציפייה היא שעוד יותר משפחות ירשמו לתוכנית.
בנוסף, משפחות שההורים שלהם יעבדו רק בצורה היברידית, או לחילופין בעסק קטן או בינוני מקומי (באיזורים הפחות מאוכלסים), או יקימו עסק, יוכלו להגיש בקשות לקבלת תמיכה כספית נוספת.
iframe src="https://omny.fm/shows/newmoney/02-01-2023/embed" allow="autoplay; clipboard-write" width="100%" height="180" frameborder="0" title="המסר החד של הנגיד, במי צריך להשקיע במגזר החרדי ולמי יעלה השכר? | 02.01.2023">
עקבו אחרינו
כך נרשמים באמצעות האפליקציה