רשת סטארבקס הודיעה כי החלה לפטר עובדים בסניפים שלה במזרח התיכון, לאחר שהמותג מצא את עצמו מטרה לפעילים פרו-פלסטינים מאז תחילת המלחמה בעזה. סניפי סטארבקס ברחבי האיזור שייכים לקבוצת Alshaya הכווייתית, חברה משפחתית פרטית המחזיקה בזיכיון עבור מגוון חברות מערביות, כולל H&M ו-שייק שאק.
"כתוצאה מתנאי המסחר המאתגרים ללא הרף במהלך ששת החודשים האחרונים, לקחנו את ההחלטה העצובה והקשה מאוד לצמצם את מספר העובדים בחנויות סטארבקס שלנו", נכתב בהודעה של Alshaya. החברה סירבה לענות על שאלות לגבי מספר העובדים המפוטרים, אבל לפי סוכנות רויטרס מדובר בלמעלה מ-2,000 מתוך כ-19,000, שרובם עובדים זרים ממדינות אסיה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הפגנות מחאה של פרו פלסטינים נגד סטארבקס
הפגנות מחאה של פרו פלסטינים נגד סטארבקס
הפגנות מחאה של פרו-פלסטינים נגד סטארבקס
(צילום: רויטרס)
חברת Alshaya, שבסיסה בסיאטל, מפעילה כ-1,900 סניפים של סטארבקס בבחריין, מצרים, ירדן, כווית, לבנון, מרוקו, עומאן, קטאר, ערב הסעודית, טורקיה ואיחוד האמירויות. מאז ה-7 באוקטובר הפכה סטארבקס לאחת המטרות העיקריות של פעילים פרו-פלסטינים, בארה"ב ומחוצה לה. הכנסות החברה אמנם עלו ב-8% לשיא של 9.43 מיליארד דולר באוקטובר-דצמבר, אבל בשל רצף החרמות, זה היה נמוך מתחזית האנליסטים שעמדה על 9.6 מיליארד דולר.
החברה ניסתה שוב ושוב להתמודד עם מה שהיא מתארת כ"מידע שקרי ומטעה מתמשך המשותף על סטארבקס המופץ באינטרנט. אין לנו אג'נדה פוליטית, אנחנו לא משתמשים ברווחים שלנו כדי לממן שום פעולות ממשלתיות או צבאיות בשום מקום - ומעולם לא השתמשנו“.
באוקטובר תבעה סטארבקס ארגון בשם Workers United, שמאגד עובדים בלפחות 370 חנויות סטארבקס בארה"ב, בעקבות הודעה פרו-פלסטינית שפורסמה בחשבוני המדיה החברתית של האיגוד. סטארבקס טענה כי היא מנסה לגרום לאיגוד להפסיק להשתמש בשם החברה, שכן הפוסט עורר גם מחאות מצד מפגינים פרו-ישראליים.