1 צפייה בגלריה
התמכרות התמכרויות קנאביס
התמכרות התמכרויות קנאביס
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בתל אביב גזר לאחרונה עונש קל יחסית של חמישה חודשי עבודות שירות על בן 26 שהורשע בביצוע שליחויות סמים. השופט רועי פרי התחשב בכך שהוא ביצע את המעשים אחרי שהוצא לחל"ת בתקופת הקורונה.
הצעיר, ללא עבר פלילי קודם, הורשע על בסיס הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בחמש עבירות של סחר בסמים. במהלך יוני 2020, בחמש הזדמנויות שונות, הוא הגיע לביתו של סוחר סמים שנרשם לאפליקציית "טלגרם" לצורך ביצוע עסקאות. הסוחר קיבל מהלקוחות השונים כתובות מגורים, כמויות סם מבוקשות ומספרי טלפון, ובהמשך העביר את הפרטים לנאשם לצורך ביצוע העסקאות.
הנאשם היה מגיע לדירתו של הסוחר בבת ים לצורך איסוף הסמים, ובהמשך יצר קשר עם הלקוחות ומסר להם את הסמים שביקשו, בכמות של 20-3 גרם, תמורת מאות בודדות של שקלים. בעבור כל יום עבודה כזה קיבל הנאשם מהסוחר הראשי 300 שקל.
במסגרת הטיעונים לעונש המדינה ציינו התובעים עו"ד ספיר חבר ועו"ד מיכאל טולמסוב-הלוי את נסיבות ביצוע העבירות, כמות הסמים, התמורה והערכים המוגנים. הם עתרו למתחם עונשי של 18-9 חודשי מאסר, לצד ענישה נלווית.
הסנגור עו"ד נדב גרינולד הפנה לכך שהנאשם שימש רק שליח ולא עמד בראש מערכת הפצת הסמים. הוא ציין שהנאשם פנה למכר שלו כדי שיסייע לו במציאת מקור פרנסה, והאחרון שלח אותו לסוחר הסמים שעבורו ביצע את השליחויות. הוא הוסיף כי הנאשם אף אוים על ידי הסוחר הראשי. הוא הפנה לנסיבותיו האישיות של הנאשם, שמגיל צעיר נשא בנטל פרנסת הבית, שבו גר עם אימו בשל גירושי הוריו.
השופט רועי פרי הבהיר כי גם אם הנאשם שימש "רק" שליח בעסקאות הסמים השונות - הוא ביצע סחר לכל דבר. "ישנם שליחים לפיצה, שליחים להמבורגר ויש המעזים, כדוגמת הנאשם, לשמש שליחים להפצת סמים, כמשלח יד שאינו חוקי", כתב.
יחד עם זאת, הוסיף, אין להתעלם מהעובדה כי הסוחר המרכזי הוא שנרשם לאפליקציית ה"טלגרם", התכתב עם הלקוחות השונים, החזיק בסמים והנאשם רק נטל אותם מביתו לטובת שינועם ללקוחות השונים.
זאת ועוד, שירות המבחן התרשם מהנאשם כי אינו מחזיק בדפוסים שוליים או התמכרותיים מושרשים, מכיר בתוצאות מעשיו, וההליך המשפטי היווה גבול ברור ומרתיע מפני הישנות ביצוע עבירות. בסופו של דבר גזר השופט על הנאשם חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פסילת רישיון על תנאי וקנס של 1,200 שקל.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד ספיר חבר ועו"ד מיכאל טולמסוב-הלוי • ב"כ הנאשם: עו"ד נדב גרינולד • ynet הוא שותף באתר פסקדין