1 צפייה בגלריה
גבס פציעה שבר יד זרוע אילוס אילוסטרציה
גבס פציעה שבר יד זרוע אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
גבר בשנות ה-20 לחייו הגיש לאחרונה לבית משפט השלום ברמלה תביעה נגד שירותי בריאות כללית, בטענה שאבחנה שגויה שעבר כשהיה בן 15 אחרי שנפצע במשחק כדורגל, החמיצה שבר במרפק והובילה להתפתחות נכות, כאבים ומגבלות תנועה בידו הימנית.
הפציעה אירעה 2013 ובעקבותיה הוא החל לסבול מכאבים ונפיחות במרפק ימין. כשפנה לקבלת טיפול, רופא הכללית קיבע את ידו ושלח אותו לצילום. לטענתו במעמד פענוח הצילום נאמר לו שלא אובחן שבר, והוא שוחרר לביתו.
בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד יהונתן מרסיאנו נטען שהוא המשיך לסבול מכאבים ולכן חזר לרופא, אשר שלח אותו לצילום נוסף. רק בשלב זה, לדבריו, נאמר לו שנוצר אצלו שבר במרפק והוא הופנה לפיזיותרפיה. התובע הדגיש שחלפו שלושה חודשים תמימים מרגע התאונה ועד שהחל בביצוע הטיפולים הפיזיותרפיים.
ואולם חרף הטיפולים הוא המשיך לסבול מכאבים. בין היתר נרשם בתיעוד הרפואי מאותה תקופה שהוא סובל מנפיחות, מקושי ביישור היד וממגבלות תנועה במרפק. עוד נרשם כי התובע – אדם דתי – מתקשה בתפילת "שמע ישראל", המלווה בתנועה של כיסוי העיניים עם יד ימין.
לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה בתחום הכירורגיה האורתופדית, וממנה עלה שהצעיר טופל באופן שאינו עולה בקנה אחד עם התנהלות רפואית סבירה, ולפיכך מדובר ברשלנות. המומחה ציין שחלפו שבועיים שלמים מהרגע שבוצע צילום הרנטגן שאליו הופנה הנער ועד שהרופא בחן אותו בפועל.
יתרה מכך, הוסיף המומחה, הרופא לא הנחה את התובע או את הוריו לשוב ולהיבדק אם אין שיפור בכאבים – פעולה שאותה הוא נדרש לעשות בלי קשר לקיומו של שבר: "מאחר שהרופא המטפל לא אבחן את השבר, וגם לא הורה לקיים מעקב וביקורת אחר מצבו של התובע, הוא גם לא אבחן את המגבלות המשמעותיות במועד, ולא הפנה את התובע לביצוע פיזיותרפיה בסמוך לאירוע התאונה. כתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך לטווח תנועות המרפק".
המומחה הדגיש שאם הנער היה מתחיל בטיפולים הפיזיותרפיים בסמוך לתאונה, הגפה הפגועה הייתה חוזרת לתפקודה המלא בסבירות גבוהה מאוד. אלא שהטיפולים החלו באיחור באופן שגרם לתובע לנכות אורתופדית צמיתה.
התובע סיפר שלפני האירוע הוא הפך מאדם בריא וספורטיבי לנכה הסובל ממגבלות ומכאבים בידו הדומיננטית. לדבריו גם היום, כשהוא בן 24, הוא מתקשה להשתלב בשוק העבודה בשל מגבלותיו, ונאלץ להתפרנס מעבודה חלקית במשרות שונות. הוא דורש מכללית פיצוי של מאות אלפי שקלים עבור הפסדי שכר בעבר, הצורך בעזרת צד שלישי, כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות והוצאות רפואיות. משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה לכתבה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד יהונתן מרסיאנו • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין