עכשיו זה רשמי: חברת שר פיטנס של כוהנת הכושר שיר סנדה, שעל הסתבכותה פורסם לראשונה ב-ynet, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לצו פתיחת הליכים לשם פירוקה של החברה. היום התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה באשר לרשת אשר הפעילה 7 סניפים ויש לה כ-4,000 לקוחות ו-122 עובדים, במסגרתו מינה בית המשפט שני נאמנים זמניים לחברה.
השופטת בטינה טאובר מינתה לתפקיד הנאמנים את עו"ד חנית נוב ורו"ח יאסר עישאן ממשרד עו"ד תחסין עוואד ושות', והורתה להם להגיש דוח ראשוני עד ה-22 במרץ שבמסגרתו יודיעו האם בדעתם לפעול להבראה ושיקום החברה או לשם פירוקה וכן הסמיכה אותם לערוך חקירות. במסגרת הדיון בוצעה חקירה אזרחית לבעלה של שיר סנדה, עידן מעטי, שהיה נציג החברה בבית המשפט לאחר ששיר סנדה לא התייצבה לדיון מאחר ונטען כי לא חשה בטוב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
שר פיטנס
שר פיטנס
שר פיטנס
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי)
במסגרת הדיון ציין עו"ד לירום סנדה, בא כוח חברת שר פיטנס, כי "הגשנו בקשה למתן צו פתיחת הליכים במטרה לקדם את פירוק החברה וחיסולה".
במסגרת חקירה בדיון ציין בעלה של שיר סנדה, כי השניים הזרימו כספים רבים לחברה. עו"ד רנן גרשט, בא כוח של אחד הנושים, שאל את הבעל עידן מעטי במסגרת החקירה בדיון: "מאיפה קנית שעון בחצי מיליון שקל?", ומעטי השיב: "לא קניתי". עוד נשאל: "לאן הלך הכסף? איך ממצב מאוזן ושפותחים סניפים חדשים מגיעים לסגירה?". מעטי השיב: "ברגע שנכנסנו לקורונה נאלצנו לקחת הלוואות כדי להתקיים ולשלם שכירות. חשוב להבין שהעסק שלנו בנוי על תזרים מזומנים של חודש קדימה, כשאני פותח את החברה אחרי סגר, אני מפסיד מיליון שקל. נאלצנו לקחת הלוואות קורונה, אם לא החברה הייתה נסגרת לפני שנתיים".
בהמשך אמר: "הזרמנו את החסכונות שלנו, כל מה שהיה לנו, עשינו כל מה שיכולנו, עבדנו 18 שעות ביום. אישתי עם קביים באה לנהל את החברה ועם כל הכבוד לנסות להציג אותנו כנוכלים, זה לא בסדר. אני מתנצל בפני כל אחד ואחד שאני חייב לו. באתי לבית משפט לבקש הגנה כדי לשלם לכולם, בסוף חברת האשראי השאירה אותנו בלי כלום".
עוד אמר: "החברה נסגרה בשל אזלת יד של בית משפט. החברה נסגרה בגלל בית משפט שלא נתן לנו אורך רוח".
עו"ד אסף שמרת, בא כוח חברת ישראכרט, ציין בבית משפט כי החברה פעלה כדין.

חובות של 24 מיליון שקל

חברת שר פיטנס של כוהנת הכושר שיר סנדה צברה חובות של כ-24 מיליון שקל ופנתה לאחרונה לבית המשפט. החברה הגישה לפני כשבוע בקשה לפי תיקון 4 המקל על חברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה במטרה להגיע להסדר חוב עם הנושים, אולם נושים רבים התנגדו לבקשה. החברה טוענת באמצעות עו"ד לירום סנדה כי "בדיון שהתקיים ב-8 במרץ החליט בית המשפט שלא לאשר את בקשת החברה לעיכוב הליכים לפי תיקון 4 ובצער רב הודיעה החברה לכל מנוייה כי פעילות החברה תופסק לאלתר וזאת באין יכולת החברה לשלם משכורות ותחזוקה בסניפים השונים". החברה מדגישה בבקשתה כי "נכון לרגע הגשת הבקשה לא היו חובות של משכורות".
מייסדת החברה ובעלת מניות בה היא מאמנת הכושר הידועה שיר סנדה המוכרת כשר פיטנס. בחברה פעיל גם בעלה. סנדה נבחרה בשנת 2017 על ידי המגזין העולמי פורבס לאחת מ-30 הצעירים המשפיעים בישראל מתחת לגיל 30. לאחרונה פורסם כי היא נלחמה על חייה אחרי שחיידק טורף התגלה לאחר לידת בנה השני בשנת 2020 ועברה תהליך שיקום.
עו"ד לירום סנדה בא כוח החברה ובעלת המניות מסר בתגובה: "במסגרת הדיון האחרון התברר כי חברת ישראכרט חילטה את כלל תקבולי החברה שהיו אמורים לשמש כהוצאות הפעלה ותשלום המשכורות וקיזזה אותם כנגד הלוואה שהעניקה לחברה. בנוסף, בית המשפט בהחלטתו שלח את החברה להגיש הליך הקפאה 'רגיל' ולא לפעול במסגרת החוק לעידוד הסדרי חוב שחוקק תחת הקורונה (תיקון 4) ולמעשה ביקש מעובדי החברה בפרוטוקול להמשיך לעבוד 'בחינם' מספר חודשים עד אשר יוכלו לפנות למוסד לביטוח לאומי לקבלת מלוא זכויותיהם.
2 צפייה בגלריה
שר פיטנס
שר פיטנס
מתוך חשבון האינסטגרם של שר פיטנס
"כפועל יוצא החליטה בעלת המניות, שר פיטנס, על סגירה מיידית של כלל הסניפים במטרה למנוע היווצרות של חוב עבור עובדיה היקרים וקהל הלקוחות הנאמן של הרשת. טובת העובדים והלקוחות עומדים לנגד עיניה מעל צרכיה האישיים. בעקבות הארועים המצטברים שתחילתם בקורונה עת הושבתה הרשת לתקופה ארוכה מאד והמשכם באשפוזה הארוך של בעלת המניות, כשהיא מונשמת ומורדמת, ואף לאור עמדות הנושים השונים במסגרת התיק, הוגשה אתמול בקשה לפירוק החברה וחיסולה כאשר בפרק הזמן הקרוב יעשו ניסיונות למכור את הרשת למשקיע במטרה למזער נזקים".

עו"ד לירום סנדהעו"ד לירום סנדהרועי פלדה

יש לציין כי בית משפט קבע בדיון הקודם כי הוא לא סבור כי ניתן לחייב את ישרכרט שיוצגה על ידי עו"ד אסף שמרת לשאת בעלות משכורות העובדים. המשמעות היא כי השופטת לא הורתה בדיון הקודם לישראכרט להשיב לחברה את הכספים שקוזזו כדין במסגרת היחסים שבין הצדדים.
פורסם לראשונה: 11:13, 15.03.23