בנק ישראל מאריך את תאריך היעד: עסקים יוכלו לעבור למסופים "חכמים" עד סוף 2021, במקום עד סוף החודש. זאת, בשל טענות של בתי עסק וענפים מסויימים במשק על כך שמשבר הקורונה עיכב את המעבר. כך עולה ממכתב שהפיץ היום (ג') המפקח על הבנקים בבנק ישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
66% מבתי העסק והחנויות בישראל כבר עברו לשימוש במסופים ה"חכמים", המאפשרים תשלום בכרטיסי אשראי עם קוד ואף בסריקה ללא מגע עד לתשלום של 300 שקל - סכום שצפוי לעלות בקרוב. לפי בנק ישראל, כ-60% מהעסקאות המתקיימות בישראל כיום מבוצעות בטכנולוגיה זו. בנוסף, הושקו מספר ארנקים דיגיטליים, לרבות של חברות ביג-טק גלובליות, והצרכנים בישראל נהנים כיום משיטות תשלום חכמות, נוחות ומאובטחת יותר.
1 צפייה בגלריה
אפל פיי
אפל פיי
ארנק דיגיטלי
(צילום: shutterstock)
בבנק ישראל ציינו היום, כי נתון המעבר עד כה, בצירוף העובדה שמספר המסופים שעוברים לתקן EMV עולה מדי חודש, מצביע על אחוזי מעבר מרשימים, לרבות בהשוואה בינ"ל, גם תודות לשחקנים בשוק שנרתמו לביצוע המעבר בצורה מהירה ויעילה. חשוב לציין כי המספר המהותי של לקוחות שמבקשים לשלם ללא מגע, באמצעות כרטיס או ארנק דיגיטלי, מביא בתי עסק רבים להציע שירות זה ללקוחותיהם משיקולים עסקיים.

יאיר אבידןיאיר אבידןצילום: דוברות בנק ישראל

עם זאת, לאור הקשיים שחוו חלק מהעסקים במשק בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל משבר הקורונה ולרבות פגיעה בשרשרת האספקה העולמית שמגבילה את מלאי המסופים, בנק ישראל החליט לאפשר גמישות בניהול המעבר לסולקים, כך שלבתי העסק שהיו צריכים לעבור באבן דרך השנייה וטרם עשו זאת, תינתן ארכה מסוימת לביצוע המעבר. בהתאם לכך, המפקח על הבנקים שלח מכתב לחברות כרטיסי האשראי, המאפשר להם גמישות מסוימת בתהליך המעבר של העסקים שעוד נותרו, מבלי שתופסק סליקת העסקאות שלהם.
"בנק ישראל מצפה מהשוק להשלים את המעבר לתקן החדש כבר במהלך החודשים הקרובים ועל כן תוקף האישור במכתב המפקח הינו לא יאוחר מיום 31.12.21 לעסקים שלגביהם מתקיימות הנסיבות המתוארות במכתב", הודיע בנק ישראל לחברות כרטיסי האשראי.